Pyszne.pl wprowadza Google Asystenta

Od kilku tygodni użytkownicy Asystenta Google mogą głosowo dokonać zakupów online. Jedną z pierwszych firm, która zaoferowała możliwość voice-commerce w Polsce to Pyszne.pl.

Od startu Asystenta Google w Polsce, w styczniu tego roku, Polacy mogą poprosić swój smartfon o pomoc w najwygodniejszy i naturalny sposób – używając głosu. Pomaga on w wykonywaniu codziennych zadań, dając łatwiejszy dostęp do technologii w każdym momencie naszego dnia, w takich chwilach jak jazda samochodem, rowerem, w trakcie zakupów, gotowania, zwiedzania czy w jakiejkolwiek innej okoliczności, gdy najprościej jest powiedzieć OK Google.

– Zauważyliśmy, że nasi klienci oczekują nie tylko szerokiej oferty różnorodnych dań, ale również jak najwygodniejszego sposobu zamawiania. Stworzyliśmy więc akcję dla Asystenta Google, pozwalającą zamawiać przy użyciu głosu. Stanowi to naturalny krok w rozwoju Pyszne.pl. Pokazujemy w ten sposób, jak ważnym czynnikiem dla poprawy customer experience jest innowacja – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od teraz dzięki Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób zamówić swoje ulubione jedzenie online. Wystarczy, że klient powie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne.

Google Asystent na platformie Actions on Google

– Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę; voice commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu – mówi Michał Długosz, Product Marketing Manager w Google. – Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów, poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.

Asystent Google może pomóc firmom na wielu etapach podróży z konsumentem; od eksploracji i wsparcia w momencie dokonywania wyboru, przez realizację procesu zakupowego, kończąc na obsłudze po dokonaniu zakupu. To naturalna forma interakcji z marką, która odbywa się w sposób prawie niezauważalny.

Zakupy podczas joggingu? Zamówienie pizzy z samochodu, gdy straszy wizja pustej lodówki w domu? Wybór wycieczki podczas odkurzania mieszkania? To tylko kilka momentów gdy pomoc Asystenta może być niezbędna. – Bez głosowej możliwości interakcji z marką, moment, kiedy firma może być pomocna dla konsumenta przy dokonywaniu decyzji zakupowej, może minąć. Asystent Google pomaga firmom ten moment idealnie wykorzystać – zauważa Michał Długosz. Świadomy wykorzystania tych momentów jest serwis do zamawiania jedzenia online – Pyszne.pl.

O Pyszne.pl/Takeaway.com

Marka Pyszne.pl należy do Takeaway.com – wiodącego serwisu do zamawiania jedzenia online w Europie kontynentalnej i Izraelu. Firma koncentruje się na łączeniu konsumentów i restauracji za pośrednictwem swojej platformy. Współpracując z blisko 44 tys. restauracji, Takeaway.com oferuje szeroki wybór jedzenia. Spółka współpracuje głównie z restauracjami świadczącymi dowóz we własnym zakresie. Oprócz tego Takeaway.com oferuje w 38 miastach w dziesięciu krajach dowóz dla restauracji, które nie realizują go we własnym zakresie.

Założona w 2000 roku grupa szybko wzrosła i stała się wiodącym serwisem do zamawiania jedzenia online w Europie kontynentalnej, działającym w Holandii, Niemczech, Polsce, Belgii, Austrii, Izraelu, Szwajcarii, Luksemburgu, Portugalii, Bułgarii i Rumunii. W ciągu 12 miesięcy do końca grudnia 2018 r. Takeaway.com przetworzyło prawie 94 miliony zamówień, złożonych przez 14,1 miliona unikalnych użytkowników.

Zatrudniająca ponad 2,6 tys. pracowników grupa przetworzyła zamówienia o wartości 185 miliarda euro i osiągnęła przychód w wysokości 240 milionów euro w okresie dwunastu miesięcy do końca grudnia 2018 roku. Takeaway.com jest notowane  na giełdzie Euronext Amsterdam (AMS: TKWY).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl