Stary Browar wspiera miejskie inicjatywy

Stary Browar coraz bardziej różnicuje wydarzenia, organizowane w Galerii na Dziedzińcu, Słodowni, Parku i przestrzeniach wspólnych. Poznańskie Centrum kalendarium eventowe opiera nie tylko na własnych produkcjach i wydarzeniach komercyjnych. Współpracę ze Starym Browarem chętnie nawiązują organizacje pozarządowe, animatorzy kultury i miejscy aktywiści, szukający solidnych partnerów do realizacji swoich projektów, często o bardzo dużej skali. Przykładem jest trwający w Browarze Poznań Design Festiwal i zakończony niedawno Enea Spring Break.

– Ze względu na lokalizację w Centrum Poznania, ale także różnorodność przestrzeni eventowych, Stary Browar jest pożądanym partnerem do organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym, edukacyjnym i rodzinnym. Angażujemy się w życie miasta, w rozmowy o jego rozwoju – mówi Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Starym Browarem. Czujemy się odpowiedzialni za wizerunek Poznania, w szczególności jego centrum, pielęgnujemy jego kulturotwórczą rolę. To, że jesteśmy postrzegani jako wartościowy partner przez osoby, które dla pozytywnego obrazu naszego miasta robią tak dużo, jest wynikiem naszej wieloletniej pracy i autentycznej troski o sprawy Poznania.

Miejskie wydarzenia w Starym Browarze

Tej wiosny Stary Browar gości ważne miejskie wydarzenia z dziedziny grafiki, muzyki i designu. Sezon w Galerii na Dziedzińcu zainaugurowała wystawa Konkursu 30/30 – prezentacja najciekawszych projektów wydawnictw muzycznych 2018 roku. To inicjatywa z kilkuletnią tradycją, wcześniej organizowana w placówkach miejskich. Wystawie towarzyszyły koncerty na premierowej scenie na Dziedzińcu Starego Browaru w ramach Enea Spring Break – największego poznańskiego festiwalu nowej muzyki, w którym co roku uczestniczą tysiące Poznaniaków i gości spoza regionu.

Eneas Spring Break w Starym Browarze, fot. J. Krzyżanowski

– Aktualnie Stary Browar jest gospodarzem 6. edycji Poznań Design Festiwal. To wydarzenie promujące design jako sposób myślenia i twórczego rozwiązywania istotnych społecznie i ekologicznie problemów. Tegoroczna edycja festiwalu pod hasłem “Atmosfera” poświęcona jest tematom takim jak globalne i lokalne zmiany klimatu, smog, hałas i światło. Wystawy designu można oglądać w Galerii na Dziedzińcu, ale także w przestrzeni Centrum i w Słodowni. Finałem Festiwalu będą wydarzenia w Noc Muzeów. Zależy nam, by Poznań Design Festiwal był rozpoznawalnym wydarzeniem, a także by nasz przekaz docierał do możliwie najszerszej grupy ludzi – mówi Andżelika Jabłońska, dyrektorka Poznań Design Festiwal. Trudno o lepsze miejsce, niż Stary Browar, który jest odwiedzany przez tłumy Poznaniaków, ale także jest jedną z większych atrakcji turystycznych miasta. Spośród centrów i galerii handlowych wyróżnia go nie tylko otwartość na współpracę z kulturą, ale także infrastruktura. To nie tylko przestrzenie sklepowe, ale także sale spotkań i galerie.

Na wystawach i wydarzeniach kulturalnych się nie kończy. Stary Browar jest partnerem odbywającego się w najbliższą niedzielę charytatywnego biegu Miejska Mila – unikalnego wyścigu, którego trasa prowadzić będzie przez wnętrza Browaru (wydarzenie odbywa się w niedzielę niehandlową). Inicjatywa promuje nie tylko zdrowy tryb życia, ale też wiedzę na teamat roli dawców szpiku w leczeniu chorób nowotworowych (cześć dochodu z akcji wesprze Fundację Dar Szpiku). Natomiast w ostatni weekend maja w Parku Starego Browaru rusza cykl rodzinnych pikników edukacyjnych Pszczele Niedziele. Pomysłodawcą i głównym organizatorem wydarzenia jest Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu. – Celem eventu jest propagowanie wiedzy na temat roli pszczół w ekosystemie i życiu ludzi. Zależy nam na różnorodności wydarzeń, którym partnerujemy. Chcemy docierać do nowych grup odbiorców, edukować, podnosić świadomość i zwiększać wrażliwość naszych klientów na sztukę, kwestie społeczne czy ekologiczne, ale też pokazywać różne oblicza Starego Browaru. To nie tylko “sztuka dla sztuki”, nasze zaangażowanie w miejskie inicjatywy umożliwia nam łączenie naszej misji z celami biznesowymi. Eventy są uzupełnieniem oferty komercyjnej, a obecnie także sposobem aktywizacji i twórczym wykorzystaniem naszych przestrzeni w niedziele niehandlowe – podsumowuje Magdalena Kowalak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl