Burberry likwiduje sklepy. Brytyjska marka stawia na ekskluzywność

Brytyjska marka Burberry zamierza znacząco zredukować stacjonarną sieć sprzedaży. Z rynku ma zniknąć co dziesiąty sklep tej sieci. Prezes firmy zapowiada, że zamierza kontynuować proces budowania nowego, bardziej luksusowego wizerunku marki.

Brytyjska firma nie podała jeszcze konkretnych lokalizacji, które mają zostać zamknięte. Z rynku ma zniknąć łącznie ok. 40 sklepów. Pięć z nich już zostało zamkniętych. Były one zlokalizowane w Hiszpanii i Brazylii. Burberry zamierza równocześnie skoncentrować się w najbliższym czasie na przekształceniu swoich flagowych sklepów w luksusowe miejsca.

Jak komentuje Marco Gobbetti, prezes firmy, jego celem jest umieszczenie Burberry w tej samej półce, na jakiej znajdują się takie luksusowe marki jak Gucci i Dior. W tym celu Burberry nawiązało już w ubiegłym roku współpracę z kreatorem mody Riccardo Tisci. Jego pierwsza kolekcja dla brytyjskiej marki ukazała się w lutym 2019 roku. Jak podkreśla Marco Gobbetti, pierwsze reakcje klientów są pozytywne. 

Brytyjska firma podała, że po 52 tygodniach bieżącego roku finansowego, jej obroty wyniosły 2,7 mld funtów, i było na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej.

Burberry stawia na luksus i e-commerce

Nowa strategia Burberry zakłada skoncentrowanie się sektorze dóbr luksusowych. To na tym polu, w dłuższej perspektywie czasowej, firma widzi największy potencjał na rozwój sprzedaży. Drugim ważnym aspektem zmian w Burberry będzie dalszy rozwój kanału online.

Już obecnie firma notuje zadawalające wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Już ok. 40 proc. tej sprzedaży realizowane jest w kanale mobile. Firma zwiększyła również konwersję dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia. Firma rozpoczęła niedawno także współpracę z internetową platformą sprzedażową Farfetch. Jej zasięg to ponad 150 krajów na całym świecie.

Obecnie na całym świecie produkty Burberry sprzedawane są w ok. 450 sklepach. Firma posiada także sklepy franczyzowe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl