Marks & Spencer przyspiesza restrukturyzację: 100 sklepów do zamknięcia

Brytyjska sieć Marks & Spencer zamierza zamknąć ponad 100 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych na rodzimym rynku. Cała operacja miała potrwać do 2022 roku. Władze brytyjskiej marki postanowiły jednak przyspieszyć cały proces.

Jak wynika z najnowszych doniesień, Marks & Spencer zamierza zamknąć ok. 100 sklepów już do końca przyszłego roku, czyli o dwa lata szybciej, niż pierwotnie zakładano. Od końca marca 2019 roku z rynku zniknęło już 14 sklepów, a w ciągu ostatnich dwóch lat sieć sprzedaży brytyjskiej marki zmniejszyła się aż o 63 lokalizacje.

Chodzi przede wszystkim o nierentowne sklepy zlokalizowane nie tylko w Wielkiej Brytanii. Sieć wycofała się m.in. z Polski. Równocześnie z zamykaniem sklepów stacjonarnych, detalista inwestuje w nowe technologie i rozwój sprzedaży online. Docelowo ponad 30 proc. sprzedaży Marks & Spencer ma się odbywać w kanale e-commerce. Firma chce sprzedawać online również produkty spożywcze.

Omnichannelowa rewolucja w Marks & Spencer

Marks & Spencer przechodzi proces transformacji, który ma lepiej dostosować ją do omnichannelowych wyzwań współczesnego handlu. Jednym ze skutków ubocznych tego procesu jest ograniczenie stacjonarnej powierzchni sprzedaży. Docelowo ma ona zostać zredukowana o 25 proc.

Marks & Spencer posiadał w Wielkiej Brytanii ponad 1 tys. sklepów: 300 z odzieżą, produktami spożywczymi oraz wyposażaniem domu, prawie 700 sklepów jedynie oferujących produkty FMCG, oraz ok. 40 outletów.

Obecnie ok. 18 proc. całej sprzedaży, nie licząc produktów spożywczych, sprzedawana jest w kanale online. Trwają testy, które mają na celu uruchomienie e-sprzedaży również produktów spożywczych. Docelowo Marks & Spencer zamierza zostać wiodącą siecią w Wielkiej Brytanii pod względem rozwiązań cyfrowych. Kanał online ma stanowić ponad 30 proc. przychodów ze sprzedaży odzieży i artykułów wyposażenia wnętrz. Między innymi dlatego firma przeznaczyła ponad 28 mln euro na inwestycje w nowe technologie. Cyfrowa rewolucja ma przynieść znaczące oszczędności. Dzięki niej już w 2021 roku wydatki na działania IT mają spaść o przeszło 30 mln euro w skali roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl