18 proc. wzrost przychodów spółki Wittchen

W I kwartale 2019 roku przychody właściciela marki i sieci sklepów z galanterią skórzaną w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosły o 18 proc. do poziomu 50,9 mln zł. Do wzrostu przychodów przyczynił się rozwój sieci handlowej Wittchen oraz zwiększenie sprzedaży internetowej w kraju i zagranicą.

Spółka Wittchen w tym okresie otworzyła jeden nowy salon o powierzchni 97 mkw. Obecnie w ramach sieci działa 100 własnych punktów sprzedaży detalicznej, w tym: 77 salonów regularnych, 20 outletów oraz 3 wyspy. Na koniec marca br. powierzchnia handlowa Wittchen wyniosła 7860 mkw.

Rentowność operacyjna i poziom EBITDA

Wykluczenie dodatkowych 7 niedziel, które tradycyjnie były dniami o wysokim poziomie przychodów ze sprzedaży, w I kwartale 2019 wpłynęło na realizację nieznacznie niższego poziomu przychodów w sklepach porównywalnych przy jednocześnie występującej indeksacji czynszów.

Zwiększająca się skala działalności Wittchen wymagająca wykorzystania zewnętrznych magazynów przy rosnących kosztach paliw i wynagrodzeń w logistyce oraz zwiększający się udział sprzedaży zagranicznej charakteryzującej się wyższym poziomem kosztów marketingowych i logistycznych wraz z omówionym wpływem zakazu handlu w niedziele przyczyniły się do wyższej dynamiki wzrostu kosztów w stosunku do przychodów. W rezultacie zysk z działalności operacyjnej był niższy o 0,3 mln zł w porównaniu do I kwartału 2018 roku. Wynik EBITDA za I kwartał 2019 roku wyniósł 9,4 mln zł, a rentowność EBITDA 18,5 proc.

Wittchen wdraża strategię sprzedaży wielokanałowej

W I kwartale 2019 roku Wittchen kontynuował rozwój sprzedaży internetowej na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru), niemieckim (www.wittchenshop.de) oraz poprzez obecność na platformach sprzedażowych na rynkach europejskich.

Natomiast w II kwartale 2019 roku spółka uruchomiła stronę na rynku czeskim (www.wittchenshop.cz). W raportowanym okresie wzrosła także sprzedaż hurtowa do odbiorców poza granicami kraju, głównie do partnerów w Rosji i na Ukrainie. W rezultacie przychody zagraniczne wzrosły o 61 proc. do poziomu 4282 tys. zł (I kwartał 2018: 2655 tys. zł) i stanowiły 8 proc. przychodów Wittchen w I kwartale 2019 roku

Również w I kwartale 2019 roku spółka Wittchen dokonała zakupów ziemi w związku z planowaną inwestycją w rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach pod Warszawą. Inwestycja ta ma przyczynić się do co najmniej podwojenia powierzchni magazynowej posiadanej przez Wittchen, a w jeszcze większym stopniu do zwiększenia powierzchni dostępnej do składowania.

Wittchen S.A. jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firma została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Rafała Wittchena, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.

Stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmuje 100 sklepów i wysp Wittchen. Spółka na początku tego roku uruchomiła serwis internetowy w nowej responsywnej odsłonie (RWD). Nowa wersja serwisu oprócz podstawowej funkcjonalności pozwalającej na pełne dostosowanie prezentowanych treści do różnych wersji urządzeń mobilnych zwiększa także funkcjonalność i wydajność sklepu internetowego.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl