Grupa Muszkieterów podsumowała I kw. 2019. Ponad 1,65 mld zł obrotu

Grupa Muszkieterów zakończyła pierwszy kwartał 2019 roku utrzymując podobnie wysoki wynik, jak przed rokiem. Obroty zarządzanych przez Grupę sieci sklepów Intermarché i Bricomarché w Polsce wyniosły w omawianym okresie ponad 1,65 miliarda złotych.

Dobre wyniki to, jak podkreśla zarząd spółki, m.in. zasługa wytężonej pracy właścicieli supermarketów oraz pracowników centrali i sklepów. Na wypracowane obroty wpływ miał także rozwój składów budowlanych Bricomarché, a także trwający proces nowego zdefiniowania marki Intermarché.

Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała w pierwszym kwartale 2019 roku prawie 1,2 miliarda złotych obrotów. Dodatkowo w tym czasie z sukcesem otworzyła dwa nowe supermarkety. Oba sklepy są zlokalizowane w Tarnowie i rozpoczęły działalność w wyniku dołączenia do Grupy franczyzobiorcy, którego markety dotychczas funkcjonowały pod innym szyldem.

– Z początkiem roku 2019 branża handlowa musiała stawić czoła utrudnieniu, jakim jest tylko jedna niedziela handlowa w miesiącu. Kolejną niesprzyjającą okolicznością było  przesunięcie świąt Wielkanocnych z pierwszego do drugiego kwartału. Cieszymy się, że pomimo takiego układu kalendarza oraz wprowadzonego ograniczenia, udało nam się utrzymać obroty naszej sieci na satysfakcjonującym poziomie. Ponadto także kwietniowe wyniki pokazują dobrą dynamikę obrotów w sklepach porównywalnych – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Dodatkowo z sukcesem udało nam się zaprezentować naszym Klientom zupełnie nową, inspirującą platformę marki Intermarché. Mamy nadzieję, że wprowadzane innowacje pozwolą nam odpowiedzieć na potrzeby jeszcze szerszego grona konsumentów i patrzyć z optymizmem na wyniki do osiągnięcia przez sieć w kolejnych miesiącach.

Bricomarché rośnie w siłę i rozwija segment e-commerce

O udanym kwartale można mówić także w przypadku supermarketów Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, liczącej obecnie 158 punktów handlowych, wyniosły ponad 484 miliony złotych i były wyższe o ponad 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Szczególnie dobre wyniki sieć odnotowała w zakresie produktów ogrodniczych i budowlanych – wzrosty o kilkadziesiąt procent. Wpływ na to miało wczesne rozpoczęcie sezonu, a także otwarcie ostatniego z sześciu  zaplanowanych składów budowlanych, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę.

Sieć również aktywnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, którzy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. W tym celu w 1 kwartale 2019 roku uruchomiona została nowa strona internetowa, dzięki której z e-zakupów mogą korzystać mieszkańcy siedmiu miejscowości: Konina, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca, Zduńskiej Woli, Słupcy i Poznania. Takie rozwiązanie daje możliwość przeglądania i nabywania asortymentu online, na który obecnie składa się ponad 13 tysięcy artykułów. Ponadto, od lutego Klienci Bricomarché mogą korzystać z innowacyjnej usługi Click&Collect, która pozwala na odbieranie towaru zamówionego przez Internet, w specjalnie wyznaczonych do tego boksach – Bricomatach. Odbiór zamówień możliwy jest w dowolnym dniu tygodnia przez całą dobę. Na chwilę obecną z takiej usługi korzystać mogą mieszkańcy 5 miast: Nowego Tomyśla, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca i Zduńskiej Woli. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.

Dodatkowo, w pierwszym kwartale 2019 roku sieć supermarketów Bricomarché poszerzyła się o kolejną lokalizację. Od 27 marca br. z bogatej oferty sklepu mogą także korzystać mieszkańcy Mławy.

– W pierwszym kwartale tego roku z sukcesem udało nam się wprowadzić zapowiadane przez nas udogodnienia, jakimi niewątpliwie są usługi z zakresu e-commerce. Jesteśmy również dumni, że nasza siec została wyróżniona w rankingu najcenniejszych firm w Polsce – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i  dodaje – Osiągane przez nas wyniki oraz przyznawane wyróżnienia są najlepszym dowodem na to, że obrana przez nas strategia zapewnia stały wzrost wartości rynkowej naszej sieci marketów typu „dom i ogród”. Na tym jednak nie koniec. Nie zwalniamy tempa i już teraz planujemy kolejne działania, w tym m.in. otwarcia nowych supermarketów.

O Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2018 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,5 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13,3 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl