20 lat Galerii Klif na polskim rynku nieruchomości komercyjnych

Galeria Klif w Warszawie obchodzi rok 20-tego Jubileuszu, umacniając tym samym silną pozycję wśród marek premium. – Pomimo, że nasycenie polskiego rynku jest mniejsze niż średnia dla krajów Europy Zachodniej to wciąż pozostajemy na podium wśród reprezentantów ogólnoeuropejskich. W Galerii Klif klient jest w stanie zaspokoić wiele potrzeb, m.in. wyjątkowego personal brandingu i customer experience – mówi Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director, Poland Asset Services EMEA w firmie Cushman & Wakefield.

Od lat 90. rynek w Polsce przeszedł szereg przekształceń, które znacząco wpłynęły na jego dynamiczny rozwój oraz zmiany w zachowaniu zakupowym konsumenta. Wszechobecna technologia, ewolucja stylu życia, eskalacja konkurencji oraz budowanie relacji marek z klientami to trendy konsumenckie, które kształtując handel w Polsce przez ostatnie dwie dekady wykreowały dziedzinę customer experience. Galeria Klif w Warszawie obchodzi rok 20-tego Jubileuszu, umacniając tym samym silną pozycję wśród marek premium. Udowadnia, że mimo upływu lat pozostaje konkurencyjna na tle pozostałych nieruchomości komercyjnych, nie tylko łącząc tradycję z nowoczesnością, ale serwując także wyjątkowe doświadczenia zakupowe odwiedzającym.

Polski rynek obiektów handlowych jest obecnie mocno nasycony. Jak wynika z raportu przedstawionym przez firmę Cushman & Wakefield, całkowita wielkość powierzchni handlowej oddanej do użytku pod koniec ubiegłego roku wyniosła około 420 tys. mkw. Prawie 30 proc. nowej podaży stanowiły małe centra i parki handlowe o powierzchni poniżej 20 tys. mkw. Natomiast około 60 tys. mkw. oddanej powierzchni dostarczono w ramach rozbudowy istniejących już centrów i parków handlowych. Duża konkurencja i przesycenie rynku sprawia, że właściciele i zarządcy obiektów komercyjnych wolą inwestować w rozbudowę lub przekształcenie już istniejących przestrzeni i dopasowywać je do potrzeb klientów. W rezultacie centra handlowe stają się swoistą hybrydą, w której obok doświadczenia zakupowego liczą się inne wartości dodane jak: czas, emocje, relacje czy możliwość samorealizacji.

– Pomimo, że nasycenie polskiego rynku jest mniejsze niż średnia dla krajów Europy Zachodniej to wciąż pozostajemy na podium wśród reprezentantów ogólnoeuropejskich. Przedstawione dane wskazują na bardzo konkurencyjny rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce, dlatego istotne jest budowanie spójnego wizerunku galerii, komunikacji z Klientami oraz dostarczanie bogatej oferty handlowej i rozrywkowej. Liczy się kompleksowość, wygoda i jakość. W Galerii Klif Klient jest w stanie zaspokoić wiele potrzeb, m.in. wyjątkowego personal brandingu i customer experience – mówi Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director, Poland Asset Services EMEA w firmie Cushman & Wakefield. Dodatkowo, dzięki jasno zdefiniowanej pozycji rynkowej, podążaniu z duchem czasu i licznym usługom dopasowanym do potrzeb wymagającej grupy odbiorców, Galeria Klif w Warszawie wypracowała ugruntowaną, silną pozycję na rynku marek premium, także jako partner biznesowy – dodaje.

Galeria Klif w Warszawie już od 20 lat

Od 20 lat Klif jest źródłem inspiracji dla osób, które szukają czegoś więcej niż tylko doświadczeń zakupowych. Jako jedyne centrum handlowe, Warszawska Galeria Klif ma bardzo jasno sprofilowane pozycjonowanie na rynku, które pozwoliło zyskać opinię, jako lidera oraz wielokrotnie nagradzanego przedstawiciela segmentu premium. Przez minione dwie dekady Klif jako jedyny umożliwił Warszawiakom dostęp do produktów znanych i cenionych na całym świecie projektantów, które do tej pory stacjonarnie dostępne są wyłącznie tam, m.in. La Marqueuse czy Sportofino. Dynamiczny rozwój i otwieranie się względem zmieniających się potrzeb grupy odbiorców, stałe poszerzanie listy najemców i sprytne łączenie oferty marek premium i semi-premium sprawia, że mimo upływu lat, Galeria Klif w Warszawie wciąż pozostaje konkurencyjna na tle pozostałych nieruchomości komercyjnych. W oparciu o wieloletnie doświadczenie i tradycję marka stawia także na ciągły rozwój, najwyższą jakość usług, wprowadzanie nowych udogodnień, doświadczenie i personal branding. Dopasowując się w ten sposób do wszystkich odwiedzających, w tym reprezentantów różnych generacji – ich pasji, wartości, idei i relacji. Dzięki temu buduje otwarty dialog między pokoleniami i łączy wszystkich w jednym miejscu, zapewniając unikalne doświadczenia za sprawą wyjątkowego customer experience.

Łącząc wieloletnie doświadczenie w niepowtarzalnym customer experience i otwierając się na młodszą grupę docelową, Galeria Klif w Warszawie wprowadza szereg aktywności pod hasłem „Klif łączy pokolenia” dla stałych i nowych klientów, które będą rozpoczynać rok 20 – tego jubileuszu. Podczas cyklu atrakcji, które stanowią przedsmak  planowanych latem i jesienią aktywności odbędzie się m.in. otwarcie serwisu Glam & Fashion Studio, prowadzone przez cenionych przedstawicieli świata mody i wizażu Magdalenę Pieczonkę i Grzegorza Blocha. Celem zaplanowanych wydarzeń jest nieoczywiste podejście marki do potrzeb swoich klientów, która na każdym kroku pragnie ich zaskakiwać, budując pozytywne emocje.

Jednocześnie marka coraz szerzej otwiera się na technologię, która stała się  integralną częścią życia każdego ze współczesnych konsumentów. W najbliższym czasie do grona najemców Galerii Klif w  Warszawie dołączy unikalny w skali Europy koncept technologiczny marki LG. Będzie to pierwszy w Polsce oraz Europie brand store, który poszerzy ofertę unikalnych marek dostępnych w galerii Klif, nawiązując tym samym do przyjętej w ostatnim roku strategii „Klif otwarty na…”.

– Głównym założeniem twórców Galerii Klif w Warszawie było zbudowanie pierwszego w stolicy, wyjątkowego centrum handlowego, które otworzy przed Warszawiakami nowy sektor modowych doświadczeń – premium. Jednak z biegiem lat rynek oraz zainteresowania i oczekiwania Klientów uległy rozwojowi. Dlatego podążając za trendami wykorzystujemy potencjał nowych technologii, które będą intensyfikować doznanie komfortu robienia zakupów w galerii, zapewniając Klientom rozrywkę w postaci eventów, akcji promocyjnych, opartą o przyjemne doświadczenia zakupowe. Należy także pamiętać, że świat wirtualny Klientów w najbliższym czasie będzie przenikać się z tym realnym, dlatego już teraz Klif łączy tradycję z nowoczesnością – podsumowuje Edyta Stelmach, Associate Director, Asset Management AEW Europe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl