Raport: e-grocery zyskuje mimo wyższych cen

egrocery-online

Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach.

Eksperci ASM Sales Force Agency postanowili sprawdzić ceny produktów na co dzień goszczących w koszykach zakupowych przeciętnego Polaka. Do badania wytypowano 10 najpopularniejszych sieci branży FMCG z kanału tradycyjnego (Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Lidl, Makro, Selgros Cash & Carry, Tesco) oraz jedną sieć reprezentującą kanał e-commerce (Frisco.pl). Z każdej z sieci wybrano po 5 placówek – łącznie zbadano 50 punktów sprzedażowych w 12 miastach. Raport koszyka cenowego analizuje ceny 40 wybranych produktów, skategoryzowanych w 10 podstawowych kategoriach takich jak chemia domowa, mięso, mrożonki, nabiał, napoje, produkty tłuszczowe, słodycze czy używki i alkohol.

ASM: następuje równowaga handlu offline i online

Co mówią wyniki raportu? Najwyższa średnia wartość koszyka zakupowego przypadła sklepowi online Frisco.pl (258,84 zł), następnie E.Leclerc (229,41 zł) oraz sieci sklepów typu cash & carry Selgros (227,23 zł). Z kolei najmniej pieniędzy konsumenci wydadzą za te same towary w sieci Makro (216,51 zł). Różnica wartości pomiędzy najdroższym koszykiem a najtańszym wyniosła ponad 16 proc. Produkty w sklepach Lidla uplasowały się na poziomie średniej wartości wszystkich koszyków zakupowych (224,90 zł). Dlaczego Polaków nie zniechęcają wyższe ceny w sieci.

– Z jednej strony e-grocery zyskuje klientów wygodą robienia zakupów i oszczędnością czasu. Z drugiej, przyczyny można upatrywać w ograniczeniach handlu w niedziele. Chociaż początkowo niejako zmuszeni zostaliśmy do przeniesienia zakupów na inne dni tygodnia lub równoległe kanały, to przyzwyczailiśmy się już do tego i tym samym wyrobiliśmy sobie nowe nawyki zakupowe. W konsekwencji może powstać swoista równowaga handlu offline i online. Proste i powtarzalne zakupy konsumenci mogą nadal chcieć robić przez internet, a te wymagające konsultacji i skorzystania z profesjonalnej wiedzy sprzedawcy będą woleli przeprowadzić jednak na miejscu, w sklepie – prognozuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency, spółki należącej do grupy kapitałowej ASM GROUP.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl