Media Markt: sprzedaż stacjonarna w dół, e-commerce rośnie

Niemiecka firma Ceconomy, do której należą sieci Media Markt i Saturn, zanotowała w II kwartale bieżącego roku finansowego globalny spadek obrotów. Wyniosły one 5 mld euro. Wskaźnik EBITDA wyniósł w tym okresie 80 mln euro, 2 mln mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Jak podała spółka w komunikacie, globalne obroty spadły w tym okresie o 1,1 proc. Jako główną przyczynę podano niekorzystne kursy walut oraz fakt, że okres Świąt Wielkanocnych charakteryzujący się wysoką sprzedażą przypadł w tym roku na III kwartał. 

Dodatkowo sytuacja rynkowa, zwłaszcza w Europie Zachodniej i Południowej, była w tym okresie trudna. W tym regionie sprzedaż spadła o 3,5 proc. rok do roku. W Niemczech, Austrii i Szwajcarii obroty pozostały na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej. Jeżeli chodzi o region Europy Wschodniej, w tym Turcję, największym problemem były niekorzystne kursy walut.

Media Markt: usługa click and collect zyskuje na popularności

Grupa  Ceconomy może pochwalić się natomiast dobrymi wynikami osiągniętymi online. W II kwartale bieżącego roku finansowego przychody z kanału e-commerce wzrosły o 13,4 proc. i wyniosły 699 mln euro. Stanowi to 13,9 proc. całej sprzedaży. Rok wcześniej było to 12 proc. Coraz większą popularnością wśród klientów cieszy się także usługa click and collect. Już ok. 44 proc. zamówień online jest odbierana w sklepach stacjonarnych.

90 sklepów w Polsce

Media Markt należy do MediaMarktSaturn Retail Group (spółka zależna od Ceconomy), europejskiego lidera dystrybucji elektroniki użytkowej i związanych z nią usług. W ofercie Media Markt można znaleźć zarówno premierowe, innowacyjne produkty z najwyższej półki, jak i popularny markowy sprzęt w najlepszych cenach oraz produkty marek własnych. Wychodząc poza typową rolę sklepu, Media Markt oferuje bogaty pakiet usług dodatkowych oraz profesjonalne doradztwo, stając się przewodnikiem w tak szybko rozwijającym się cyfrowym świecie. Media Markt stawia sobie za cel zapewnienie jak najszerszego dostępu do najnowszej elektroniki, dlatego równolegle rozbudowuje internetową platformę sprzedaży oraz otwiera kolejne markety. Otwarto niedawno sklep Media Markt w Galerii Młociny jest 90. placówką handlową tej sieci w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl