MK Illumination: innowacyjne projekty, które rozświetlają cały świat

Tworzymy sezonowe i trwałe instalacje świetlne, elementy dekoracyjne, a także świecące rzeźby, które można dowolnie skonfigurować. Tylko w 2018 roku zrealizowaliśmy ponad 4 tys. projektów na całym świecie – mówi redakcji Retailnet.pl Thomas Mark, prezes i jeden z założycieli firmy MK Illumination.

Firma MK Illumination jest Partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference, które odbędzie się 25-26 września w Warszawie.

MK Illumination przez ostatnie lata przebyło długą drogę: od małej, rodzinnej firmy, po globalnego gracza realizującego projekty w Europie, poprzez Azję i Bliski Wschód, a na Ameryce kończąc.

Thomas Mark: Zgadza się. Nasza firma powstała w 1996 roku w miejscowości Weer, położonej w austriackim Tyrolu. Założyłem ją wraz z bratem bliźniakiem, oraz jego żoną. Dzisiaj działamy na 40 rynkach, w tym od 2005 roku również w Polsce. Zatrudniamy  globalnie przeszło 1 tys. pracowników.

Jaka jest obecnie skala Waszej działalności?

TM: Tylko w 2018 roku zrealizowaliśmy ponad 4 tys. projektów, a globalne obroty spółki wyniosły ok. 130 mln euro. Przyznam szczerze, że to więcej niż zakładaliśmy. Plany na bieżący rok są równie ambitne.

Czym konkretnie zajmuje się Wasza firma?

TM: Przede wszystkim chciałbym podkreślić, że tworzenie niezapomnianych świetlnych instalacji to nie tylko nasz zawód, ale i  pasja. Dlatego nieustannie inwestujemy w innowacyjne rozwiązania, a także poświęcamy czas na zrozumienie tego, w jaki sposób możemy najlepiej służyć naszym klientom w dynamicznie zmieniających się czasach. Odpowiadając konkretnie na Pańskie pytanie – tworzymy sezonowe i trwałe instalacje świetlne, elementy dekoracyjne, a także świecące rzeźby, które można dowolnie skonfigurować. Na życzenie klienta jesteśmy w stanie zaoferować także rozwiązania tematyczne, stworzyliśmy specjalny dział, który zajmuje się realizacją tego typu projektów. Przy tworzeniu naszych koncepcji świetlnych korzystamy z najwyższej jakości produktów LED, które sami projektujemy i produkujemy w 10 zakładach zlokalizowanych w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach.

Stworzone przez Waszą firmę instalacja świetlne można podziwiać w centrach handlowych na całym świecie. Poza deweloperami i zarządcami obiektów handlowych – z jakimi innymi podmiotami jeszcze współpracujecie?

TM: Współpracujemy z klientami z różnych branży. Faktycznie dużą ich część stanowią przedstawiciele sektora centrów handlowych, ale naszymi klientami są również lotniska, hotele, biura i inne prywatne firmy. Tworzymy także projekty na zlecenie władz samorządowych. Chodzi przede wszystkim o świetlne instalacje ożywiające przestrzenie publiczne w miastach, np. świąteczne oświetlenie ulic czy głównych placów. Tak jest np. w Innsbrucku, który jest naszym wieloletnim partnerem. Co ciekawe, to miasto było również naszym pierwszym dużym klientem w Austrii. Tak jak już wspominaliśmy, jesteśmy obecnie globalnym graczem. Dzięki temu, przy wszystkich tworzonych przez nas projektach, możemy korzystać zarówno z międzynarodowego doświadczenia, jak i lokalnej specyfiki i różnorodności. Kombinacja tych dwóch elementów przynosi najlepsze rezultaty.

Tak jak Pan wspominał, żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie. Jakie ma to przełożenie na Waszą branżę?

TM: Przede wszystkim nieustannie zmienia się styl życia współczesnych konsumentów. Ludzie oczekują znacznie więcej, niż kiedykolwiek przedtem. Wyjście na zakupy oznacza równocześnie spotkanie z przyjaciółmi, obiad w restauracji, miłe chwile spędzone z całą rodziną. Dlatego współcześni klienci, chodząc po ulicach miast czy wchodząc do galerii handlowej, chcą się czuć wyjątkowo. Oczekują doświadczeń, które są bogatsze, bardziej spersonalizowane, wielowarstwowe, wielowątkowe, łączące świat analogowy i cyfrowy. Co więcej, wszystko musi być nienachalne, sprawiać wrażenie naturalnego, ponieważ współcześni klienci chcą przeżywać nowe doświadczenie we własnym zakresie.

To stanowi dla zarządców centrów handlowych dodatkowe wyzwanie, w którego rozwiązaniu staramy się im pomóc. Tworzone przez nas instalacje świetlne nie są tworzone sztuka dla sztuki. Są częścią starannie przemyślanych kampanii, które wypełniają przestrzeń, budując niezapomnianą atmosferę i klimat dla odwiedzających. Warto przy tym pamiętać o jeszcze jednym – innowacyjne podejście niekoniecznie musi oznaczać stosowanie ultranowoczesnych, interaktywnych rozwiązań. Czasami lepszy efekt da zaprezentowanie nawet tradycyjnego tematu, ale w sposób tak widowiskowy, że będzie on dla wszystkich niezapomnianym przeżyciem.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Cały wywiad zostanie opublikowany w czerwcowym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine

Polski oddział MK Illumination został założony w 2005 roku i łączy lokalną wiedzę z globalnym doświadczeniem całej Grupy. Firma oferuje szeroką gamę produktów i motywów, produkowanych we własnym zakresie, a także szyte na miarę świąteczne i całoroczne rozwiązania oświetleniowe dla centrów handlowych, lotnisk i przestrzeni publicznych. Na polskim rynku firma współpracuje z takimi graczami jak Metro Proporties, ECE, Carrefour czy Grupa Saller, EPP oraz wielu innych mniejszych klientów, którzy doceniają najwyższą jakość elementów i indywidualne podejście. Wśród zrealizowanych już projektów można wymienić wdrożenia dla m.in. M1, lotniska w Pyrzowicach, Zielonych Arkad w Bydgoszczy, Galerii Krakowskiej, Galerii Morena, Galerii Glogovia czy Domu Handlowego Renoma.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl