Jysk ma plan: 5 tys. sklepów w 2024 r.

Wywodząca się z Danii międzynarodowa sieć handlowa Jysk planuje dynamiczny rozwój sprzedaży. Docelowo w 2024 roku na całym świecie ma być 5 tys. sklepów tej marki. Obecnie ma ich 2,7 tys. zlokalizowanych w 51 krajach.

Plany ekspansji dotyczą wielu rynków. Dla przykładu duńska sieć zamierza rozbudować portfolio swoich sklepów w Wielkiej Brytanii do ponad 50 lokalizacji. W Rumunii do tego czasu ma być 135 sklepów tej marki. To oznacza, że co roku otwieranych będzie ok. 15 sklepów na tamtejszym rynku.

Rozwój Jysk w Polsce

Również w Polsce sieć nie zamierza spowalniać tempa rozwoju. Budowana od 2000 roku sieć sprzedaży Jysk w Polsce obejmuje obecnie ponad 220 sklepów. Grupa Jysk zapowiedziała otwarcie w tym roku przynajmniej 13 nowych sklepów w Polsce. Pierwsze z nich powstały już w Krakowie i Warszawie. – Naszą ambicją jest bycie największą i najbardziej popularną siecią handlową w naszej branży w Polsce – zapowiada Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska.

Co więcej, w Radomsku znajduje się Centrum Dystrybucyjne Jysk, które obsługuje prawie 50 krajów. Firma prowadzi również sprzedaż on-line. W Polsce Jysk  zatrudnia ponad 2,3 tys. osób.

Globalna działalność Jysk

Jysk jest międzynarodową siecią handlową, wywodzącą się z Danii, która sprzedaje „wszystko dla domu”. Jej założycielem jest Lars Larsen, który w 1979 roku otworzył swój pierwszy sklep w duńskim mieście Arhus.  Cała Grupa Jysk liczy 2,7 tys. sklepów. Sklepy zlokalizowane są m.in. w Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, w Republice Czeskiej, na Węgrzech, w Holandii, na Słowacji, w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Islandii, Kanadzie, Grenlandii, na Wyspach Owczych, w Estonii, Łotwie, na Litwie, Ukrainie, w Kosowie, Bułgarii, Kazachstanie, Rumunii, Francji, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Północnej Macedonii, na Chorwacji, we Włoszech, w Hiszpanii, Bośni i Hercegowinie.

Roczny obrót w roku finansowym 2017/2018 wyniósł 3,57 miliardów euro. Sieć zatrudnia ok. 23 tys. pracowników w 51 krajach na całym świecie, z czego w samej Polsce ponad 2,3 tys. Chociaż Jysk jest dziś firmą globalną, firma zarządzana jest w oparciu o skandynawskie korzenie. Odzwierciedla to kulturę firmy i sposób, w jaki prowadzi działalność.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl