[WYWIAD] UPS: logistyka szyta na miarę

– Sieci detaliczne, które łączą sprzedaż w Polsce i za granicami kraju, mają duży wolumen, mogą liczyć na wsparcie UPS jako partnera logistycznego w całym łańcuchu dostaw. Oferujemy odprawę celną online, posiadamy certyfikat AEO, usługi obsługiwania zwrotów czy pobrań – również w ujęciu międzynarodowym. Oferujemy rozwiązania dostosowane do potrzeb wszystkich naszych klientów – mówi Małgorzata Matusiewicz, Europe Strategy Manager w firmie UPS Polska, która jest Partnerem Merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE.

Reatilnet.pl: Międzynarodowa firma logistyczna UPS świadczy szerokie usługi w zakresie dostarczanie przesyłek. Jak ważnymi partnerami dla UPS są sieci detaliczne?

Małgorzata Matusiewicz: Dla UPS najważniejszy jest klient. Nie ma dla nas znaczenia, czy jest to ogromne przedsiębiorstwo, czy niezależny sklep internetowy – wsłuchujemy się w problemy i oczekiwania każdego z nich ze szczególną uwagą. Można powiedzieć, że specyfiką naszego biznesu jest podejście „szycia usług” według potrzeb naszych klientów; specjalizujemy się w zamienianiu wyzwań z zakresu logistyki na szanse rozwoju.

W portfolio naszych usług są takie, które dedykowane są małym podmiotom – jak chociażby integracja ze sklepem internetowym przez dostosowane wtyczki (plug in) czy te dedykowane większym podmiotom jak integracje skastomizowane czy przez API; z kolei mniejsze przedsiębiorstwa mogą skorzystać z predefiniowanej oferty. Sieci detaliczne, które łączą sprzedaż w Polsce i za granicami kraju, mają duży wolumen, mogą liczyć na wsparcie UPS jako partnera logistycznego w całym łańcuchu dostaw. Oferujemy odprawę celną online, posiadamy certyfikat AEO, usługi obsługiwania zwrotów czy pobrań – również w ujęciu międzynarodowym. Oferujemy rozwiązania dostosowane do potrzeb wszystkich naszych klientów – niezależnie od sektora, w którym prowadzą działalność.

Obecnie detaliści przeznaczają bardzo duże środki finansowe na rozwój strategii sprzedaży wielokanałowej. Jakie Pani zdaniem są główne trendy i wyzwania dla sieci detalicznych związane z omnichannelem?

Małgorzata Matusiewicz, Europe Strategy Manager w firmie UPS Polska

Wśród firm detalicznych operujących na polskim rynku widać wyraźnie, że coraz częściej decydują się na zmianę swojego modelu biznesowego na omnichannel. Jak wykazało badanie UPS „Pulse of the Omnichannel Retailer” z 2016 roku, największym problemem dla sprzedawców detalicznych, w obszarze obsługi przesyłek jest zarządzanie zwrotami towarów (64 proc.). I to właśnie kwestia zwrotów wskazuje, jak ważne jest traktowanie modelu omnichannel jako naczyń połączonych. Najczęstszą metodą zwrotu jest odesłanie towaru do sprzedawcy, a zwrot w sklepie deklaruje zaledwie trzech na dziesięciu ankietowanych. Te wyniki pokazują niewykorzystany potencjał i szansę dla sklepów stacjonarnych, tym bardziej że aż 64 proc. klientów, którzy zwrócili towar do sklepu, dokonało dodatkowego zakupu podczas tej wizyty. Kolejnym bardzo ważnym elementem charakterystycznym dla modelu omnichannel jest elastyczność. 41 proc. – średnio dla tylu zamówień konsumenci internetowi wybierali alternatywne miejsca dostawy. I tu UPS oferuje szeroką sieć lokalizacji, w których można odebrać bądź nadać przesyłkę. Można też bezproblemowo dokonać zwrotu przesyłki – co staje się coraz większym wyzwaniem dla sklepów eksportujących poza granice kraju. Dzięki usługom UPS nasi klienci mogą nie tylko oferować wygodne zwroty, niezależnie od docelowego miejsca wysyłki, ale także nie muszą obawiać się kwestii celno-prawnych – korzystając z profesjonalnego wsparcia UPS w zakresie odprawy celnej.

Jakie innowacyjne rozwiązania oferuje UPS dla firm prowadzących sprzedaż offline i online? Czy macie ofertę zarówno dla dużych sieci, jaki i firm prowadzących kilka punktów stacjonarnych oraz e-sklep?

Logistyka to coraz częściej rozwiązania IT, które mają pomagać w prowadzeniu biznesu klientom różnej wielkości. Wprowadziliśmy polską wersję darmowej usługi UPS® Marketplace Shipping. Dzięki tej usłudze, dostępnej na zabezpieczonej stronie ups.com, dane do wysyłki produktów sprzedanych na platformach handlowych, np. Allegro, Amazon czy eBay, są automatycznie przesyłane do UPS, co ułatwia proces wysyłki. UPS® Marketplace Shipping to narzędzie wspomagające realizację zamówień internetowych. Sprzedawcy korzystający z usługi mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, a także zyskać przychylność klientów dzięki szybszym procesom i mniejszej liczbie błędów. Oprócz tej usługi, UPS nieustannie rozwija swoją sieć alternatywnych punktów odbioru – UPS Access Point. Dodatkowo, oferujemy usługę Labeless Returns, dzięki której konsumenci mogą dokonywać zwrotów bez przygotowanej wcześniej etykiety, wszystkie formalności załatwiane są przez partnera w UPS Access Point – to jeszcze większe uproszczenie tak ważnej usługi, jaką są zwroty. Warto również wspomnieć o Early Retail Delivery – usłudze, która gwarantuje dostarczenie przesyłek przed otwarciem danego centrum handlowego – co jest z kolei bardzo istotne dla sektora retail.

Firmy detaliczne podkreślają, że kluczem do szybkiego rozwoju, zwiększania sprzedaży e-commerce i utrzymania customer experience jest odpowiednia logistyka. Według Pani jak ważny jest to element dla sieci handlowych?

Logistyka jest kluczowym elementem dla firm detalicznych, szczególnie w dzisiejszych czasach, w erze handlu internetowego. Kupujący online chcą mieć wybór, zarówno jeśli chodzi o opcje dostawy, jak i o sposób doręczenia. Dzisiejsi konsumenci oczekują również szybkiej i terminowej dostawy, pełnej kontroli nad statusem przesyłki, a także łatwych zwrotów. Dla UPS oczekiwania dzisiejszych, często bardzo wymagających, konsumentów traktowane są priorytetowo. Dlatego też w naszym portfolio oferujemy liczne usługi – od standardowych po ekspresowe. Ponadto UPS dysponuje szeroką siecią alternatywnych punktów odbioru – UPS Access Point™ – zlokalizowanych w osiedlowych sklepach, kawiarniach, które pozwalają na odbiór przesyłki w dogodnej dla konsumenta godzinie bez konieczności oczekiwania na kuriera w domu. Nasi konsumenci mają również pełny dostęp do aktualnego statusu przesyłki, możliwość zmiany miejsca doręczenia, np. do lokalizacji UPS Access Point, a także opcję łatwego zwrotu towaru. Wspieramy naszych partnerów, dzieląc się z nimi wynikami badań sektora sprzedaży detalicznej – „Pulse of the Online Shopper”
przeprowadzanymi nie tylko w Polsce ale i 6 innych krajach. Inne badania, którymi się dzielimy, to między innymi „European SME Exporting Insights” czy „Pulse of the Omnichannel Retailer”.

Rozmawiał: Wojciech Wojnowski

Cały wywiad zostanie opublikowany w czerwcowym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl