Hugo Boss zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży online

Niemiecka marka Hugo Boss zanotowała w I kwartale 2019 roku niewielki, jedno procentowy wzrost sprzedaży. Wyniosła ona 664 mln euro uwzględniając zmienny kurs walut. W tym samym czasie sprzedaż online wzrosła aż o 26 proc. w ujęciu rok do roku.

– W I kwartale poprawiliśmy wyniki sprzedaży online o 26 procent. W tym kanale wzrost sprzedaży like for like również był na dwucyfrowym poziomie. Na 12 rynkach, na których działamy już online, wyraźnie dostrzegamy dobrą koniunkturę i notujemy tam dwucyfrowe wzrosty obrotów. Wzrosty dotyczą zarówno sprzedaży poprzez nasze oficjalne e-sklepy, jak również za pośrednictwem stron prowadzonych przez naszych partnerów na zasadzie koncesji. Jeszcze pod koniec 2018 roku podpisaliśmy kolejne umowy koncesyjne. Wyniki ich sprzedaży były bardzo obiecujące. Dlatego w I kwartale tego roku sprzedaż online prowadzona za pośrednictwem naszych partnerów była ponad dwukrotnie wyższa niż przed rokiem. Jesteśmy optymistycznie nastawieni jeżeli chodzi o dalszy rozwój tego kanału. Zamierzamy również do końca tego roku zmodyfikować naszą współpracę z platformą Zalando – komentuje Yves Müller, Chief Financial Officer w Hugo Boss.

Hugo Boss inwestuje w cyfrową transformację

Jak poinformowała niemiecka spółka, w I kwartale 2019 roku jej globalne obroty wyniosły 664 mln euro uwzględniając zmienny kurs walut. To o 1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W samej Europie sprzedaż w tym okresie wyniosła 424 mln euro, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż detaliczna wyniosła w tym okresie 397 mln euro, 3 proc. więcej w ujęciu rok do roku.

Hugo Boss zanotował jednak w I kwartale znaczący spadek zysków. Wynik EBIT wyniósł w tym okresie 55 mln euro, czyli 22 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym samym czasie zysk netto spadł o 21 proc. do 39 mln euro. Jak podkreślają jednak władze spółki, te rezultaty to w dużej mierze efekt wysokich nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na cyfrową transformację całej firmy.

salon-hugo-boss-klif

Hugo Boss to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją odzieży i perfum. Zostało założone w 1924 roku. Szacowana wartość firmy wynosi ok. 1,8 mld euro. Na koniec 2018 roku Hugo Boss posiadał 442 sklepy własne, o 3 więcej niż rok wcześniej. W trakcie ostatnich 12 miesięcy Hugo Boss otworzył 13 nowych sklepów, przede wszystkim w Europie i Chinach. Firma otworzyła również 12 sklepów Hugo w nowym koncepcie. Są one zlokalizowane w głównej mierze w największych metropoliach takich jak Londyn czy Paryż.  Równocześnie sieć musiała zamknąć 22 sklepy w lokalizacjach, w których kończyły się umowy najmu. W Polsce działa kilkanaście salonów tej marki, zlokalizowanych w największych miastach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl