Gino Rossi notuje duże spadki sprzedaży online i offline

Przychody grupy Gino Rossi w maju 2019 roku wyniosły 9,2 mln zł. Oznacza to, że były aż o 47,1 proc. niższe w ujęciu rok do roku – poinformowała spółka w komunikacie.

Narastająco od początku 2019 roku sprzedaż Gino Rossi spadła o 32,3 proc. rok do roku i wyniosła 45,7 mln zł. W analogicznym okresie roku 2018 było to  67,5 mln złotych.

Gino Rossi traci również w segmencie e-commerce. Sprzedaż online grupy Gino Rossi spadła w maju o 9,5 proc. rok do roku. Udział segmentu B2B w Gino Rossi w maju wyniósł 15,9 proc. łącznej sprzedaży, co oznacza spadek  o 23,1 pkt. proc.

Zmiany w zarządzie Gino Rossi

15 maja Tomasz Malicki zrezygnował z funkcji prezesa Gino Rossi. Przestanie pełnić swoją funkcję 24 czerwca. Tomasz Malicki był wiceprezesem Gino Rossi od 2011 roku, a od kwietnia 2012 roku prezesem zarządu.

Firma Gino Rossi powstała w 1992 roku w Słupsku. Do dnia dzisiejszego tam znajduje się główna siedziba spółki Gino Rossi S.A. oraz fabryka wytwarzająca buty marki Gino Rossi. Pierwszy sklep firmowy Gino Rossi został otwarty w 1994 roku w Sopocie. Obecnie firma Gino Rossi dysponuje szeroko rozbudowaną siecią sprzedaży salonów firmowych w Polsce i za granicą (między innymi w Berlinie, Pradze, Rydze).

Firma Gino Rossi została założona dzięki współpracy polskich i włoskich partnerów, którzy postanowili połączyć doświadczenie i wykorzystać je do stworzenia skórzanego obuwia męskiego i damskiego dla wymagających klientów. Spółka zawdzięcza swoją nazwę jednemu z sześciu założycieli, włoskiemu fabrykantowi signorowi Gino Rossi, który wraz z udziałami podarował firmie swoje imię i nazwisko.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl