Badanie: rynek e-grocery wzrośnie do 2023 roku o 163 proc.

egrocery-online

Sprzedaż online produktów FMCG może wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat aż o 163 proc. Na rynku europejskim spodziewany jest wzrost o 66 proc. To oznacza, że wartość tego rynku wzrośnie na naszym kontynencie aż o 21 mld dolarów – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę IGD.

Jak wynika z analizy firmy IGD, rozwój cyfrowych technologii ma duży wpływ na dynamiczny wzrost znaczenia sektora e-grocery. Globalnie wartość sprzedaży produktów FMCG przez internet ma wzrosnąć do 2023 roku aż o 163 proc. Najszybciej będzie ona rosła w Azji, gdzie wzrost może wynieść niemal 200 proc. Oznacza to, że wartość tego rynku wzrośnie tam o 198 mld dolarów. Co więcej, kanał e-commerce będzie wówczas odpowiadał już za 7,5 proc. całego rynku FMCG w Azji.

W Ameryce Północnej dynamika wzrostu osiągnie wartość 152 proc., a wartość tego rynku wzrośnie z 25 do 62 mld dolarów rocznie.

Wartość rynku e-grocery w Europie wzrośnie do 53 mld dolarów

W Europie wielkość rynku e-grocery ma wzrosnąć w tym okresie o 66 proc. Na Starym Kontynencie wartość rynku e-grocery szacowana jest obecnie na ok. 32 mld dolarów rocznie. W 2023 roku ta wartość ma skoczyć do 53 mld dolarów. Tym samy kanał e-commerce będzie odpowiadał za 2,5 proc. całego rynku spożywczego.

– Z jednej strony e-grocery zyskuje klientów wygodą robienia zakupów i oszczędnością czasu. Z drugiej, przyczyny można upatrywać w ograniczeniach handlu w niedziele. Chociaż początkowo niejako zmuszeni zostaliśmy do przeniesienia zakupów na inne dni tygodnia lub równoległe kanały, to przyzwyczailiśmy się już do tego i tym samym wyrobiliśmy sobie nowe nawyki zakupowe. W konsekwencji może powstać swoista równowaga handlu offline i online. Proste i powtarzalne zakupy konsumenci mogą nadal chcieć robić przez internet, a te wymagające konsultacji i skorzystania z profesjonalnej wiedzy sprzedawcy będą woleli przeprowadzić jednak na miejscu, w sklepie – komentuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency, spółki należącej do grupy kapitałowej ASM GROUP.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl