[WYWIAD] MK Illumination realizuje globalnie ponad 4 tys. projektów rocznie

Działamy obecnie na 40 rynkach, w tym od 2005 roku również w Polsce. Zatrudniamy  globalnie przeszło 1 tys. pracowników. Tylko w 2018 roku zrealizowaliśmy ponad 4 tys. projektów, a globalne obroty spółki wyniosły ok. 130 mln euro – mówi redakcji Retailnet.pl Thomas Mark, prezes i jeden z założycieli firmy MK Illumination.

Firma MK Illumination jest Partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference, które odbędzie się 25-26 września w Warszawie.

Tylko w 2018 roku Państwa firma zrealizowała ponad 4 tys. projektów na całym świecie. Porozmawiajmy o konkretach. Które wdrożenia z ostatnich miesięcy uważa Pan za kluczowe?

Thomas Mark: Z pewnością muszę tu wymienić centrum handlowe MyZeil we Frankfurcie. Jego właściciele zażyczyli sobie stworzenie świątecznej dekoracji, który prezentowałby tradycyjne motywy, ale była równocześnie magnesem przyciągającym klientów. Naszym rozwiązaniem było przekształcenie galerii MyZeil w zaczarowaną krainę pełną światła i zieleni. Następnie dodaliśmy do tego stado ogromnych, podświetlonych reniferów, które zostały rozmieszczone w strategicznych punktach całego centrum. Rezultat był fenomenalny. Nasza instalacja stała się adwentową i bożonarodzeniową atrakcją, w której zakochali się mieszkańcy Frankfurtu. Widać to było choćby po ilości zdjęć zamieszczonych w social mediach. Właśnie to miałem na myśli mówiąc, że nie trzeba być na siłę innowacyjnym. Czasami naprawdę wystarczy zrobić coś prostszego, ale w taki sposób, że będzie to niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich oglądających.

Thomas Mark, prezes i jeden z założycieli firmy MK Illumination

W Las Vegas wszystko musi być jednak na bogato.

TM: To prawda. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy zlecenie dla The Shops at Crystals, ekskluzywnego centrum handlowego w Las Vegas. Instalacja miała powstać z okazji świętowania chińskiego Nowego Roku. Najemcami The Shops at Crystals jest ponad 50 najbardziej luksusowych marek na świecie, dlatego żeby dostosować się do otoczenia, musieliśmy stworzyć coś spektakularnego. I stworzyliśmy. Trójwymiarowy złoty smok, który miał ponad 7 metrów wysokości i 16 metrów długości, stał się atrakcją samą w sobie. Ludzie specjalnie przychodzili, żeby go obejrzeć.

Ciekawym projektem była również realizacja dla słynnego centrum handlowego Westfield w Londynie. Współpracowaliśmy przy nim ściśle z pracownią architektoniczną Millington, która odpowiadała za stworzenie designu w tym obiekcie. W rezultacie powstała instalacja stworzona z ponad 3,5 tys. niezależnych elementów, która spełnia zarówno funkcję oświetleniową jak i dekoracyjną. Wykorzystaliśmy tutaj wiele różnych motywów, które wypełniły centrum magiczną i niezapomnianą atmosferą.

Wspominał Pan, że tworzycie instalacja nie tylko dla centrów handlowych.

TM: Ciekawym przykładem takiego wdrożenia może być realizacja z rynku szwajcarskiego. Zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy największy żyrandol w Zurychu, który został zainstalowany na głównym dworcu kolejowym w tym mieście. Żyrandol składa się z kilku tysięcy punktów świetlnych. Każdy z nich może być indywidualnie kontrolowane przez odwiedzających stację za pomocą interaktywnego wyświetlacza. Do wyboru jest ponad 256 tys. kolorów, efekt jest więc spektakularny. Nasz żyrandol stał się ogromnym hitem wśród podróżnych.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Cały wywiad można przeczytać w czerwcowym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine

Polski oddział MK Illumination został założony w 2005 roku i łączy lokalną wiedzę z globalnym doświadczeniem całej Grupy. Firma oferuje szeroką gamę produktów i motywów, produkowanych we własnym zakresie, a także szyte na miarę świąteczne i całoroczne rozwiązania oświetleniowe dla centrów handlowych, lotnisk i przestrzeni publicznych. Na polskim rynku firma współpracuje z takimi graczami jak Metro Proporties, ECE, Carrefour czy Grupa Saller, EPP oraz wielu innych mniejszych klientów, którzy doceniają najwyższą jakość elementów i indywidualne podejście. Wśród zrealizowanych już projektów można wymienić wdrożenia dla m.in. M1, lotniska w Pyrzowicach, Zielonych Arkad w Bydgoszczy, Galerii Krakowskiej, Galerii Morena, Galerii Glogovia czy Domu Handlowego Renoma.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl