Właściciel marek Versace i Michael Kors celuje w 8 mld dolarów sprzedaży

Naszym celem w dłuższej perspektywie czasowej jest zwiększenia przychodów całej Grupy z 6 do 8 mld dolarów – zapowiada John D. Idol, prezes i przewodniczący rady nadzorczej Capri Holdings.

Capri Holdings, właściciel takich marek jak Jimmy Choo, Versace oraz Michael Kors, opublikował wyniki finansowe za IV kwartał bieżącego roku finansowego (zakończonego 30 marca 2019 roku). Przychody wzrosły w tym okresie o 13,9 proc., a w całym roku o 11 proc.

– To był dla nas przełomowy rok. Do naszej Grupy dołączyła bowiem marka Versace, jedna z najbardziej znanych luksusowych marek na świecie. Dobre wyniki zanotowała także marka Jimmy Choo. W przypadku naszej flagowej marki, czyli Michael Kors, kontynuujemy działania mające na celu wzmocnienie trzech strategicznych elementów jej rozwoju. Chodzi o innowacyjne produkty, zwiększenia zaangażowania marki i budowanie pozytywnego doświadczenia klientów – komentuje John D. Idol, prezes i przewodniczący rady nadzorczej firmy. – W roku 2020 zamierzamy przeznaczyć znaczne środki na inwestycje, które w rezultacie mają poprawić osiągane wyniki finansowe. Naszym celem w dłuższej perspektywie czasowej jest zwiększenia przychodów całej Grupy z 6 do 8 mld dolarów. Zakładamy, że sprzedaż marki Versace ma wzrosnąć z 900 mln do 2 mld dolarów, Jimmy Choo z prawie 600 mln do 1 mld, a Michael Kors z 4,5 mld do 5 mld dolarów – dodaje John D. Idol.

Capri Holdings: globalny gracz na rynku dóbr luksusowych

Capri Holdings powstało dzięki przejęciu przez firmę Michael Kors Holdings, do której należały marki Michael Kors i Jimmy Choo, domu mody Versace. Transakcja wyniosła ponad 2,1 mld dolarów.

Przypomnijmy, że Michael Kors Holdings ogłosił zamiar przejęcia domu mody Versace jesienią 2018 roku. Transakcję sfinalizowano na początku 2019 roku. W związku z przejęciem słynnej włoskiej marki, firma planuje zwiększyć osiągane przychody do 8 mld dolarów. Zapowiada również zwiększenie obecnej liczby sklepów Versace z 200 do 300, a także rozwój kanału e-commerce. Przychody ze sprzedaży akcesoriów i obuwia mają wzrosnąć dzięki temu z 35 do 60 proc.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl