LPP otworzyło 5 sklepów w nowym projekcie GTC

Grupa LPP uruchomiła w nowo powstałym centrum handlowym w Belgradzie aż 5 sklepów. W Ada Mall klienci znajdą sklepy marek Reserved, Sinsay, Cropp, Mohito i House.

Pod koniec maja 2019 roku GTC Serbia, spółka zależna dewelopera działającego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej GTC, otworzyła swoje pierwsze centrum handlowe w Belgradzie – Ada Mall o powierzchni ponad 34 tys. mkw. GTC rozpoczęło budowę galerii Ada Mall w marcu 2017 r. wzdłuż ulicy Radnička w Belgradzie, naprzeciwko popularnej strefy rekreacyjnej Ada Ciganlija. Ada Mall nie jest tradycyjnym centrum handlowym na planie prostokąta, formą przypominającym pudełko. Czerpiąc inspirację ze środowiska naturalnego, zwłaszcza pobliskiego jeziora Ada, GTC stworzyło projekt pełny bujnej roślinności i spójny z ukształtowaniem otaczającego terenu.

Nowy obiekt w portfolio GTC

– Jeszcze przed ukończeniem budowy wiedziałem, że będzie to jedna z najważniejszych inwestycji w historii działalności GTC. Dzisiaj, kiedy widzimy już efekty naszej ciężkiej pracy, stało się dla nas jasne, że ten projekt na zawsze odmienił krajobraz miasta, a jednocześnie idealnie się w niego wpisuje. Wreszcie możemy powiedzieć to głośno – inauguracja centrum handlowego Ada Mall wyznacza początek nowej ery na serbskim rynku powierzchni handlowych – komentuje Thomas Kurzman, Prezes GTC.

GTC aktywnie inwestuje w sektorze centrów handlowych w regionie. Obecnie jest właścicielem i zarządcą pięciu wyjątkowych centrów handlowych o powierzchni ponad 215 tys. mkw. w Polsce i stolicach regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa zrealizowała 70 obiektów biurowych i handlowych z łączną powierzchnią całkowitą wynoszącą ponad 1,25 miliona m kw. w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie GTC jest właścicielem i zarządcą 45 budynków komercyjnych oferujących blisko 744 tys. mkw. powierzchni biurowej i handlowej w Polsce, Budapeszcie, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii.

Międzynarodowy rozwój Grupy LPP

Otwarcie sklepów w Ada Mall idealnie wpisuje się w strategię gdańskiej spółki. Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. 12 lat później LPP ma na tamtejszym rynku już 50 sklepów. Historyczny, 50. sklep, marki Reserved zlokalizowany jest w centrum handlowym City Sibiu. Salon ma ok. 2,5 tys. mkw. powierzchni. Rumunia jest obecnie jednym z kluczowych zagranicznych rynków dla Grupy LPP.

Niedawno LPP zadebiutowało również m.in. w Bośni i Hercegowinie. Tym samym sieć stacjonarna gdańskiej spółki powiększyła się o 24. rynek, a liczba salonów w krajach bałkańskich przekroczyła setkę. LPP umacnia swoją pozycję w Europie Południowo-Wschodniej, która dla spółki jest jednym z trzech najważniejszych regionów sprzedażowych.

Sklep Reserved w Ada Mall

– Debiut w Bośni i Hercegowinie to kolejny krok w celu umacniania naszej pozycji w regionie. Mamy już doświadczenia z rynków sąsiednich, gdzie nasze marki cieszą się coraz większą popularnością i notują dynamiczne wzrosty sprzedaży. To skłoniło nas do stawiania odważnych kroków i zaprezentowania w tym kraju oferty wszystkich pięciu marek LPP. Wierzę, że rozpoznawalność naszych brandów w tym regionie stanie się mocnym wsparciem dla debiutującego w Banja Luce formatu centrum handlowego – komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP.

Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu 2018 roku LPP otworzyło salony w Słowenii – piątym z kolei rynku na Bałkanach. O ważnej roli regionu świadczy także dynamiczny przyrost powierzchni. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku polski producent odzieży zwiększył powierzchnię swoich salonów na Bałkanach o ponad 5 tys. mkw. w Serbii oraz ponad 4 tys. mkw. w Rumunii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl