Savills: ulice handlowe szansą na ciekawsze jutro

nowy-swiat-warszawa-shutterstock

Jestem przekonana, że w rezultacie bardziej kompleksowej współpracy doradców z najemcami i właścicielami nieruchomości, otrzymamy ciekawszy i mniej homogeniczny rynek handlowy w Polsce. Skorzystają na tym nie tylko wynajmujący i sieci handlowe, ale również polskie miasta i przede wszystkim klienci – mówi redakcji Retailnet.pl Monika Janczewska-Leja, dyrektor działu doradztwa i wynajmu powierzchni handlowych w Savills.

Savills jest Partnerem merytorycznym SCF 2019 CEE, największych targów nieruchomości handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

W krajach Europy Zachodniej miejscem, w którym koncentruje się życie handlowo-rozrywkowe danego miasta, są zazwyczaj ulice handlowe. W Polsce obecna kondycja sektora ulic handlowych, a w zasadzie ich brak, wynika w znacznej mierze z braku spójnego wizerunku tych lokalizacji jako miejsca robienia zakupów. Chodzi m.in. o niewielką liczbę lokali spełniających oczekiwania nowoczesnych najemców handlowych, rozdrobnioną strukturę właścicielską, czy ograniczenia konserwatorskie.

Savills: wzorem londyńska Oxford Street

– Nadzieję na zmianę struktury rynku handlowego w Polsce mogłyby dać działania wielopłaszczyznowe, w które zaangażowane byłyby zarówno organy publiczne jak i przedstawiciele świata biznesu. Na świecie, na rozwiniętych rynkach, miasta bardzo często współpracują z profesjonalnymi doradcami, by odpowiednio dbać o rozwój ulic handlowych. W taki sposób nasza firma współodpowiada chociażby za wynajem ok. połowy powierzchni handlowej na Oxford Street w Londynie, jednej z najsłynniejszych ulic handlowych w Europie – tłumaczy Monika Janczewska-Leja.

Pierwszy krok został już jednak wykonany. W ubiegłym roku Warszawa wdrożyła pilotażowy program, który ma zwiększyć atrakcyjność centrum stolicy w oczach potencjalnych najemców oraz klientów. W założeniu zmiany rozpoczną się od ul. Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich.

– To złożone i czasochłonne zadanie, na owoce którego przyjdzie poczekać kilka dobrych lat. Gra jest jednak warta świeczki. Efektem może być ciekawszy i bardziej różnorodny rynek handlowy, na który polskie miasta bez wątpienia zasługują – podsumowuje przedstawicielka firmy Savills.

Cały artykuł można przeczytać w czerwcowym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl