Dino Polska usprawnia logistykę

Dino

Zarząd spółki Dino Polska S.A. poinformował, że 6 czerwca 2019 r. podjął decyzję w sprawie rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego spółki w miejscowości Łobez, w województwie zachodniopomorskim.

W tym celu spółka będzie zawierała szereg umów z niezależnymi od spółki podmiotami, wyspecjalizowanymi w realizacji takich inwestycji, w tym z podmiotem, który będzie pełnił rolę generalnego wykonawcy. Inwestycja będzie polegała na kompleksowej budowie i wyposażeniu m.in. mroźni, chłodni, magazynów z kontrolowaną temperaturą, magazynu suchego oraz części socjalno-biurowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi.

Planowana łączna powierzchnia magazynowa wyniesie 43,5 tys. metrów kwadratowych. Szacowany łączny koszt inwestycji wyniesie około 80 mln zł (netto) i zostanie sfinansowany ze środków własnych spółki oraz z kredytów bankowych. Celem nowego centrum dystrybucyjnego będzie obsługa dostaw towarów do rosnącej liczby sklepów Dino i wsparcie dalszej ekspansji geograficznej sieci. Planowane zakończenie inwestycji to drugi kwartał 2020 r.

Dino przeznaczy 850 mln zł na inwestycje w tym roku

W pierwszym kwartale tego roku spółka przeznaczyła ponad 240 mln zł na inwestycje w dalszy rozwój sieci oraz szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w całym 2019 roku, wyniesie 850 mln zł. Znaczna część nakładów inwestycyjnych przeznaczona zostanie na rozwój sieci sklepów i zaplecza logistycznego.

Sieć marketów Dino na koniec I kwartału 2019 roku liczyła 1009 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 389 tys. mkw. w porównaniu do 800 marketów i 305 tys. mkw. łącznej powierzchni sali sprzedaży w analogicznym okresie rok wcześniej. Od stycznia do marca 2019 roku otwarto 33 sklepy w porównaniu do 25 nowych obiektów w I kwartale 2018 roku.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu. Na koniec marca 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 17,4 tys. osób. Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl