[WYWIAD] McDonald’s pionierem we wdrażaniu nowych technologii

Restauracja McDonald's

Klienci mogą zamawiać już posiłek z dostawą do domu za pomocą aplikacji Uber Eats z ok. 100 naszych restauracji. W zależności od konkretnej lokalizacji, udział zamówień online waha się od kilku do kilkunastu procent – mówią w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Artur Bieńkowski, Business Development & Supply Chain Director oraz Rafał Mikołajczak, Real Estate & Property Department Head w McDonald’s Polska.

Jak wynika z szacunków Pizzaportal.pl, za pięć lat blisko połowa jedzenia w Polsce będzie zamawiana przez internet, a rynek zamówień online wyniesie blisko 6 mld zł. Na ile kanał delivery jest ważny w Waszej koncepcji biznesowej?

Artur Bieńkowski: Usługę McDelivery uruchomiliśmy już prawie dwa lata temu. Wówczas działała ona jedynie w Warszawie, teraz jest już dostępna praktycznie we wszystkich dużych miastach, m.in. w Trójmieście, Łodzi, Katowicach, Poznaniu czy Wrocławiu. Współpracujemy w tym zakresie z Uber Eats. Klienci mogą zamawiać już posiłek z dostawą do domu za pomocą aplikacji Uber Eats z ok. 100 naszych restauracji. Zamierzamy systematycznie udostępniać tę usługę w kolejnych miastach, w których pojawi się Uber Eats. Niedługo ruszamy w Lublinie. Nie wykluczamy także nawiązania współpracy z innymi platformami do zamawiania jedzenia online, zwłaszcza na mniejszych, lokalnych rynkach. Patrząc perspektywicznie, kanał delivery będzie stanowił jeden z głównych generatorów wzrostu obrotów. Już obecnie, w zależności od konkretnej lokalizacji, udział zamówień online waha się od kilku do kilkunastu procent. Co najważniejsze, tendencja jest wzrostowa.

Rozwój kanału delivery to nie jedyna inwestycja McDonald’s w nowe technologie.

Rafał Mikołajczak: Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy pionierem i liderem we wdrażaniu nowych rozwiązań, które są swoistym wyznacznikiem dla całego rynku. Przykład? Jako pierwsi nie tylko wprowadziliśmy interaktywne kioski do samodzielnego składania zamówień, ale również zmieniliśmy cały proces zamawiania, płacenia i odbierania posiłków. To była pewnego rodzaju rewolucja na rynku.

AB: To prawda, kioski do samodzielnego składania zamówień bardzo zmieniły funkcjonowanie naszych restauracji. Kiedyś schemat był prosty: gość podchodził do kasy, składał zamówienie, płacił i czekał na jego odbiór. Teraz wygląda to kompletnie inaczej, a co ważniejsze, goście mają wybór. Mogą złożyć zamówienie w kiosku, a następnie odebrać jedzenie samodzielnie lub wybrać  dostarczenie go do stolika w ramach usługi table service. Mogą także klasycznie podejść do kasy i złożyć zamówienie przy pomocy naszego pracownika. Opcja trzecia to wspomniany już kanał delivery, czyli zamawianie jedzenia z dostawą do domu.

Stale pracujemy także nad rozwojem naszej aplikacji mobilnej. Już obecnie zainstalowało ją ponad 4 mln osób, a 2,5 mln korzysta z niej aktywnie. To świetny sposób na kontakt z gościem. Może on w niej zlokalizować najbliższą restaurację, sprawdzić, co nowego w menu, otrzymać ofertę rabatową. W planach jest dalsza personalizacja komunikacji, składanie zamówień online itp. Digitalizacja to ważny trend, dlatego musimy trzymać rękę na pulsie.

Innym widocznym trendem jest większa dbałość Polaków o zdrowie, o to co jedzą.

AB: Zgadza się. Na to również jesteśmy gotowi. Mamy szeroką ofertę, obejmującą nie tylko burgery i frytki, ale również sałatki. Co więcej, podajemy kaloryczność wszystkich produktów, goście mogą także sprawdzić jakie alergeny zawierają dane potrawy. Transparentność jest dla nas kluczowa. Stawiamy na różnorodność oferty i zwiększanie możliwości personalizacji składu zamawianych produktów.

RM: Nasze menu jest zbudowane w taki sposób, żeby trafiało w gusta szerokiego spektrum gości: od oferty dla dzieci w postaci słynnych Happy Meal, poprzez tradycyjne burgery w przystępnych cenach, po produkty z segmentu premium. Mam tu na myśli burgery z serii Maestro, które wprowadzają najwyższą jakość do naszych restauracji. A jeśli ktoś nie gustuje w tego typu potrawach, zawsze może skusić się na pyszne lody lub kawę, szczególnie polecam flat white. Tak jak mówiłem, dla każdego coś miłego. W tym tkwi nasza siła.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Cały wywiad można przeczytać w czerwcowym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl