Amazon otwiera sklepy stacjonarne

Amazon wdraża nowy program, który polega na uruchomienie 10 tymczasowych sklepów stacjonarnych typu pop-up. Dzięki tej inicjatywie ok. 100 internetowych sprzedawców zyska możliwość zaprezentowania swojej oferty offline.

– Brytyjczycy cenią sobie możliwość dokonywania zakupów zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Naszą rolą jest wspomóc mały biznes i zaoferować im możliwość połączenia zalet sprzedaży online i offline – komentuje Emma Jones, założycielka Enterprise Nation, która wspiera ponad 90 tys. małych firm w Wielkiej Brytanii.  – Nowy koncept nie tylko umożliwi tym markom zaistnienie w realnym świecie handlu, ale będzie stanowił także szansę dla klientów na poznanie nowych marek i sprawdzenie ich oferty w sklepie stacjonarnym – dodaje.

Sklepy typu pop-up powstaną na rynku brytyjskim. Pierwszy został już uruchomiony w Manchesterze, kolejne mają powstać m.in. w Walii, Szkocji, oraz regionach Midlands, Yorkshire i South East.

Przypomnijmy, że Amazon już wcześniej testował sprzedaż w modelu stacjonarnym. Chodzi o sieć księgarni oraz cztery sklepy convenience działające pod marką Amazon Go. Co ciekawe, sklepy są w pełni samoobsługowe i nie zatrudniają tradycyjnych ekspedientów. Do tej pory Amazon rozwijał sprzedaż stacjonarną jedynie na rodzimym rynku w USA, ale niewykluczone, że już wkrótce powstanie pierwszy sklep Amazon Go w Londynie.

Amazon Go zrewolucjonizuje handel?

W pełni zautomatyzowane sklepy Amazon Go mogą odmienić przyszłość tradycyjnego handlu. Amerykański gigant zamierza w ciągu najbliższych lat uruchomić nawet 3 tys. takich sklepów. Na razie ma ich 4.

Pierwszy nowatorski sklep Amazon Go został uruchomiony w 2016 roku w Seattle. Kolejne dwa również powstały w tym mieście. Teraz Amazon zamierza rozwijać ten projekt również poza swoim rodzimym miastem. W najbliższych planach jest otwarcie sklepów w Chicago, San Francisco i Nowym Jorku. Ale to dopiero początek prawdziwej ekspansji. Jak wynika z informacji portalu Bloomberg, do 2021 roku ma powstać nawet 3 tys. samoobsługowych sklepów Amazon Go. Jeżeli informacje się potwierdzą, Amazon stanie się realnym konkurentem dla sieci convenience jak np. 7-Eleven.

Na czym polega Amazon Go? Klient wchodzi do tradycyjnego sklepu stacjonarnego, ale wszystkie zakupy dokonywane są za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Wystarczy zeskanować aplikację przy wejściu do sklepu, a następnie wszystkie wkładane do koszyka produkty automatycznie dodawane są do listy zakupowej. Wszystko dzięki zainstalowanym w sklepie czujnikom i kamerom. Na końcu płatność pobierana jest również automatycznie z podpiętej do aplikacji karty kredytowej.

Stacjonarne księgarnie Amazon Books

Poza rozwojem stacjonarnych sklepów spożywczych, Amazon systematycznie rozwija także inny koncept stacjonarny – chodzi o księgarnie Amazon Books. Obecnie jest ich ok. 20. Wszystkie zlokalizowane są w USA.

Księgarnie Amazon funkcjonują nieco inaczej niż te z tradycyjnych sieci retailowych. Obok wystawionych towarów nie ma cen, gdyż te zmieniają się wraz z aktualnymi cenami online. Do każdej książki dołączona jest recenzja od użytkownika online oraz jej ocena wyrażona gwiazdkami. Obecnie Amazon opracowuje aplikację, która pozwoli płacić za pobrane towary bez wizyty w kasie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl