Interaktywne oświetlenie podnosi sprzedaż marki Top Secret

Zmiana oświetlenia w przymierzalniach na interaktywne, z trzema opcjami światła do wyboru pozwoliła zwiększyć wartość paragonu w sklepie Top Secret aż o 15 proc.

Raport Sklep #wLepszymŚwietle prezentuje wyniki badania, przeprowadzonego wśród klientów marki Top Secret w Polsce. Pokazuje, jak aranżacja sklepu, a w szczególności jego oświetlenie wpływa na decyzje zakupowe, komfort oraz postrzeganie marki przez klientów.

Dynamiczne oświetlenie generuje ruch w sklepie

Aż 80 proc. klientów twierdzi, że doświadczenie zakupów jest równie ważne co sam produkt. Na jakość takiego doświadczenia składa się mnóstwo czynników, spośród których każdy ma moc działania zarówno na korzyść, jak i niekorzyść marki. Niemiły personel, ciasna przymierzalnia, czy kurz na podłodze nie pomogą wzbudzić zaufania, dlatego należy dbać o każdy szczegół.

Co czwarty klient wchodzi do sklepu ze względu na interesującą witrynę, a 69 proc. oczekuje, że za każdym razem, gdy ją widzi, będzie wyglądała inaczej. Jak zapewnić efekt świeżości i nowości nie zmieniając kolekcji na witrynie? Nadając jej ruch. Chodzi o zastosowanie dynamicznego oświetlenia, które przyciągnie uwagę klienta i poprowadzi jego wzrok prosto do wnętrza sklepu.

Przymierzalnia sercem każdego sklepu

Sylwester, urlop, urodziny — to doskonałe okazje, by kupić coś nowego. Takiego zdania są konsumenci, spośród których aż 67 proc. przyznaje, że najchętniej robią zakupy ze względu na konkretną okazję. Można wykorzystać tę wiedzę, projektując wnętrze. Trzeba wybrać oświetlenie, które zależnie od okazji podkreśli moment np. wzmocni błysk cyrkonii, wydobędzie różnice między czerwienią a pomarańczem lub uatrakcyjni wygląd czarnej odzieży.

Aż 79 proc. z osób niekupujących online wybiera sklep stacjonarny ze względu na potrzebę przymierzenia danej rzeczy. Sercem każdego sklepu jest przymierzalnia, to właśnie tam 60 proc. kobiet decyduje o zakupie danej rzeczy. Projektując wnętrze, trzeba myśleć nie tylko o produkcie, ale o tym, jak klient będzie się w nim prezentował. Należy stworzyć mu warunki, w których poczuje się najlepiej.

Wszystkie wyniki pochodzą z raportu Sklep #wLepszymŚwietle.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.