300 marketów Mrówka w Polsce

Mrówka

Od początku 2019 roku powstało 15 Mrówek, tym samym PSB dysponuje już 300 sklepami typu dom i ogród pod tą marką.

Nowe sklepy Mrówka zostały otwarte w następujących miejscowościach: Łoniów, Mogilno, Łososina, Poddębice, Chmielnik, Łochów, Błażowa, Podrzecze, Gołubie, Korsze, Łowicz, Września, Ostrów Mazowiecka, Dobre Miasto oraz Jasionówka. Do końca roku planowane jest uruchomienie jeszcze kilkunastu marketów.

300. sklep Mrówka został otwarty 8 czerwca br. w Jasionówce (na Podlasiu). Inwestorem jest Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe „EJ” Józef Janusz Zamojtuk, które od 1995 r. zajmuje się hurtową i detaliczną sprzedażą materiałów budowlanych i rolnych. Placówka ma 570 mkw. powierzchni sprzedaży oraz ogród zewnętrzny (250 mkw.), znajduje w niej zatrudnienie 15 osób.

Sieć PSB Mrówka dysponuje łącznie 395 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej i zatrudnia ponad 5,7 tys. pracowników. Sklepy te oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów niezbędnych do renowacji oraz utrzymania domów, mieszkań i ogrodów. Około 3,5 miliona gospodarstw domowych, zlokalizowanych na wsiach i w małych miastach, zaopatruje się w placówkach tej sieci. Łączne przychody Mrówek w 2018 r. przychody całej sieci wyniosły 2,2 mld zł i osiągnęły 20 proc. dynamikę wzrostu.

Grupa PSB

Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 21 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 382 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 302 składach budowlanych, w 299 marketach PSB Mrówka oraz w 63 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., na koniec 2018 r., osiągnęły pułap ok. 6,8 mld zł (i były wyższe o ok. 9 proc. w stosunku do 2017 r.). Przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) w 2018 r. wyniosły 2,7 mld zł i są wyższe o 13 proc. niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14 proc., a w rynku hurtowym ponad 18 proc. W 2018 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 46 proc. Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 64 proc., a placówek PSB Profi 20 proc.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl