CDRL rozdysponowuje rekordowe zyski

Władze spółki CDRL podjęły decyzję o wypłacie dywidendy za 2018 rok w wysokości 0,8 zł na akcję. Łącznie spółka podzieli się ze swoimi akcjonariuszami kwotą 4,8 mln zł z wypracowanego zysku netto, pozostała część zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy spółki.

– Ubiegły rok był dla nas rekordowy pod względem przychodów i wypracowanego zysku netto. To również bardzo intensywny okres inwestycyjny, w którym zwiększyliśmy skalę działalności naszej Grupy, powiększyliśmy ją o nowe podmioty i rozszerzyliśmy portfolio o kolejne produkty i marki. Chcemy również w kolejnych latach podtrzymywać praktykę dzielenia się zyskami z akcjonariuszami. Możemy realizować ten plan dzięki stabilnej sytuacji finansowej i odpowiedniemu zarządzaniu biznesem – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

CDRL: rekordowe przychody i zyski

Wysokość dywidendy na jedną akcję wyniesie 0,8 zł, co łącznie stanowi 4,8 mln zł. Pozostała część wypracowanego w 2018 roku jednostkowego zysku netto, który wyniósł 22,7 mln zł, przeznaczona zostanie na kapitał zapasowy spółki.

Spółka regularnie dzieli się zyskami ze swoimi akcjonariuszami. Wysokość wypłaconej dywidendy na jedną akcję w latach 2014 – 2017 wynosiła kolejno 0,75 zł, 0,85 zł, 1,2 zł, 1,0 zł. Łącznie odkąd spółka notowana jest na warszawskim parkiecie wypłaciła już blisko 23 mln zł swoim akcjonariuszom.

W 2018 roku spółka CDRL wypracowała jednostkowo 231,6 mln zł przychodów wobec 212,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł w omawianym okresie 22,7 mln zł i wzrósł o ponad 140 proc. w porównaniu do 2017 roku z poziomu 9,4 mln zł. CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW dnia 28 października 2014 roku.

Portfolio Grupy CDRL

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marki własnej Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria.

W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy lub cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl