Hiszpańska Grupa Inditex śrubuje rekordowe wyniki

W I kwartale bieżącego roku finansowego Grupa Inditex osiągnęła 5,93 mld euro sprzedaży netto. To nowy rekord. Tym samym hiszpański gigant poprawił wyniki z analogicznego okresu roku poprzedniego o 5 proc.

Zysk netto wyniósł w tym okresie 734 mln euro, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei wynik EBITDA w I kwartale wyniósł 1,675 mld euro, czyli aż o 49 proc. więcej rok do roku.

Inditex przechodzi cyfrową transformację

Pierwsza część roku była szczególnie intensywna z punktu widzenia polityki transformacji cyfrowej Grupy. Chodzi m.in. o znaczący rozwój zintegrowanej platformy internetowej. W tym roku Zara uruchomiła już swój zintegrowany sklep i platformę internetową w Brazylii, Maroku, Egipcie, Libanie, Indonezji, Izraelu, Serbii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Tymczasem Uterqüe uruchomiła platformę internetową w Meksyku, jednym z najważniejszych rynków. Równocześnie Pull & Bear zainaugurował swój sklep internetowy w USA.

Dodatkowo marki Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Oysho i Uterqüe są dostępne online na ponad 100 nowych rynkach, na których klienci mogą teraz kupować najnowsze kolekcje online. W sezonie jesienno-zimowym Zara planuje uruchomić sprzedaż online w RPA, Katarze, Kuwejcie, Bahrajnie, Omanie, Jordanii, Kolumbii, na Filipinach i Ukrainie.

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex zapowiedział, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata. – Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

Sprzedaż stacjonarna Grupy Inditex

Obecnie Inditex prowadzi ok. 7,5 tys. sklepów na 96 rynkach zlokalizowanych na całym świecie. Oznacza to, że powierzchnia sprzedaży całej Grupy zwiększyła się w ubiegłym roku o 5 proc. Nowe sklepy zostały otwarte aż w 56 krajach. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

– Mamy silny model biznesowy, który w dalszym ciągu zapewnia nam solidne wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach, na których działamy. Dodatkowo stale koncentrujemy się na inwestycjach w nowe technologie i systemy, których rezultatem jest wdrażanie zintegrowanej platformy sklepowej i internetowej – komentuje Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl