Decathlon rewolucjonizuje zastosowanie RFID

Już w czerwcu br. zakończy się realizacja projektu „100% RFID” w sklepach sieci Decathlon. Tym samym stanie się ona pierwszą siecią handlową w Polsce i jednym z dwóch krajowych oddziałów Decathlonu na świecie, w którym wszystkie produkty w łańcuchu dostaw będą opatrzone tagiem RFID.

Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z placówkami zlokalizowanymi na całym świecie. W 2008 roku sieć zaczęła usprawniać swój biznes, dzięki wprowadzeniu technologii radiowego przesyłu danych. Pozytywne wyniki testów sprawiły, że doszło do przełomu – wykorzystanie RFID stale się poszerzało, aż w 2014 r. tagi RFID stały się narzędziem obsługi sklepów. Na tym jednak nie koniec – celem stało się wprowadzenie RFID we wszystkich sklepach Decathlonu.

Decathlon stawia na technologię RFID

Technologia radiowego przesyłania danych pomaga sieci usprawniać procesy kasowe, pozwalając wygospodarować oszczędności w czasie pracy zespołów. To oznacza, że pracownicy mogą poświęcić go więcej na obsługę klientów i pomoc im w wyborze odpowiednich produktów. Wprowadzenie technologii RFID umożliwia również bieżącą kontrolę stanów magazynowych i identyfikację konkretnych produktów na stanowiskach kasowych, co przekłada się na eliminację kradzieży. Największą korzyścią jest jednak przyśpieszenie procesu inwentaryzacji – teraz dzieje się ona 5 razy szybciej niż kiedyś.

Program „100% RFID” ma na celu dalsze poprawianie jakości działania Decathlonu. Otwiera on przed siecią możliwość uruchomienia nieznanych dotąd rozwiązań, takich jak autonomiczna inwentaryzacja z wykorzystaniem robotów czy czytników RFID umieszczonych pod sufitem. Co więcej, już wkrótce możliwe stanie się zastosowanie w pełni przyjaznych samoobsługowych kas, w których nie będzie konieczności używania skanerów do skanowania produktów, co dwukrotnie skróci czas spędzony przy kasie.

Zastosowane rozwiązania pokazują, że Decathlon to nie tylko producent i dystrybutor sprzętu sportowego, ale również niezwykle innowacyjna firma, która nie boi się sięgać po nowoczesne technologie.

Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z tysiącem punktów sprzedaży na całym świecie. Pierwszy sklep Decathlon powstał w 1976 r. we Francji. W Polsce pierwsze otwarcie sklepu miało miejsce w 2001 r. Decathlon zarządza wszystkimi etapami swojej działalności: od badań i rozwoju po sprzedaż, produkcję i logistykę. Misją Decathlon jest umożliwianie jak największej liczbie osób czerpania radości i korzyści płynących z uprawiania sportu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl