Panel dyskusyjny na Comarch Retail: branża handlowa musi inwestować w technologie

Jednym z głównych punktów konferencji „Comarch Retail 2019”, która odbyła się 13 czerwca w Warszawie, był panel dyskusyjny dotyczący działań marketingowych w sieciach handlowych oraz roli nowych technologii w sprzedaży.

Moderatorem panelu był Radosław Rybiński, dyrektor zarządzający Evigo.com, organizatora Shopping Center Forum. W debacie udział wzięli Jarosław Lipiński CEO w Cemat A/S i Re-evolution, Paweł Świć, director of sales w Nanovo, oraz Karolina Steckiewicz, sales manager w ShopperTrak. Wśród poruszanych tematów były m.in. kwestie związanym z tym, jak przyciągnąć klienta do sklepu, jak zbudować silną markę retailową oraz stworzyć bazę lojalnych klientów. A to wszystko w dobie cyfrowej rewolucji, której jesteśmy obecnie świadkami.

– To była interesująca wymiana doświadczeń. Miałem okazję podzielić się wiedzą w temacie marketingu i roli cyfryzacji w budowie świadomości marek wśród klientów – komentuje udział w panelu dyskusyjnym Paweł Świć z Nanovo.

– Obalaliśmy mity, ze retail i centra handlowe przetrwają w dobie handlu on-line bez inwestycji w technologie – wtóruje mu Jarosław Lipiński z Re-evolution. – Tradycyjny retail, żeby utrzymać się w dobie re-ewolucji, potrzebuje innowacji. Większość danych w sieciach i centrach handlowych jest już zgromadzona, tylko nikt nie panuje nad tymi informacjami. Kolejne centra handlowe powinny być projektowane z uwzględnieniem zmian technologicznych i zmian w zachowaniach zakupowych klientów –  dodaje Jarosław Lipiński.

Branża retail stawia na cyfryzację

„Comarch Retail 2019” to obowiązkowe wydarzenie dla dyrektorów operacyjnych, sprzedaży i marketingu, menedżerów ds. innowacji oraz osób odpowiedzialnych za merchandising, logistykę i transport a także specjalistów ds. handlu internetowego.

– Przedsiębiorstwa z branży handlu detalicznego to bardzo świadome informatycznie firmy. Menedżerowie doskonale zdają sobie sprawy, że muszą nadążać za nowinkami technologicznymi, a często wyprzedzać trendy. Oferta technologiczna sieci handlowych i sklepów detalicznych musi być atrakcyjna, uniwersalna i intuicyjna, ponieważ ich klientami są zarówno millenialsi, jaki silversi, czyli pokolenie 55+. Dlatego branża retail odważnie inwestuje w systemy informatyczne i konferencje takie jak Comarch Retail 2019. Nasze konferencje są doskonałym miejscem, aby zdobyć odrobinę wiedzy z zakresu rozwiązań do planowana i zarządzania sprzedażą czy też budowy strategii omnichannel – mówi Witold Podgórski, product manager systemów Comarch ERP.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl