Primark zadebiutował na 12. rynku. Kolejne czekają w kolejce

Sieć Primark uruchomiła sklep w Ljubljanie. Słowenia jest 12. rynkiem, na którym działa irlandzka marka. Następne w kolejce są Polska i Czechy.

Obecnie powierzchnia sprzedaży marki Primark wynosi ponad 1,4 mln mkw. Sieć liczy globalnie 372 sklepy zlokalizowane w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Francji, USA i od niedawna w Słowenii. W tym roku powierzchnia sprzedaży ma się powiększyć o kolejne 83 tys. mkw., wliczając w to nowo otwarty sklep w Ljubljanie.

Sklep irlandzkiej sieciówki zlokalizowany jest w centrum handlowym Citypark. Ma ponad 4 tys. mkw. powierzchni zlokalizowanych na 2 piętrach. W sklepie znajdują się 48 przymierzalnie, 44 punkty kasowe, a klienci mogą skorzystać z darmowego WiFi i darmowych ładowarek do telefonów.

Region CEE znalazł się ostatnio na celowniku sieci Primark. Kolejnymi krajami, w których pojawi się irlandzka marka, będą Polska oraz Czechu. Stosowne umowy zostały już podpisane. W przypadku Polski chodzi o sklep w warszawskiej Galerii Młociny.

Primark z niewielkim wzrostem sprzedaży

Irlandzki potentat branży fashion zanotował w ostatnim półroczu finansowym niewielki wzrost sprzedaży, który wyniósł 4 proc. Patrząc jednak na wyniki like for like, sprzedaż spadła w tym okresie o 2 proc.

Na gorsze wyniki wpłynęło w dużej mierze spowolnienie sprzedaży na rynku europejskim. W samej Anglii Primark zanotował wzrost sprzedaży o 2 proc., a obroty wygenerowane na porównywalnej liczbie sklepów były na niezmienionym poziomie – tak wynika ze wstępnych danych opublikowanych przez Associated British Foods, właściciela sieci handlowej Primark.

Jak podkreślają jednak przedstawiciele AB Foods, Primark zanotował w tym okresie znacznie wyższy poziom marż niż przed rokiem, co powinno korzystnie wpłynąć na wynik netto osiągnięty przez irlandzką sieć.

Zgodnie ze wstępnymi danymi, sprzedaż w strefie Euro w ostatnim półroczu wzrosła o 5 proc. rok do roku. Motorem napędowym tego wyniku była wysoka sprzedaż zwłaszcza w Hiszpanii, Francji, Włoszech i Belgii. Tym niemniej, sprzedaż like for like w strefie euro będzie prawdopodobnie o 3 proc. niższa niż przed rokiem. Przyczyną jest głównie trudna sytuacja na rynku niemieckim, gdzie powierzchnia sprzedaży w niektórych sklepach uległa pomniejszeniu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl