Chanel notuje dwucyfrowy wzrost obrotów

Luksusowa francuska marka modowa Chanel osiągnęła w ostatnim roku finansowym 11,1 mld dolarów sprzedaży. To o 10,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Najszybciej sprzedaż francuskiej marki rośnie w regionie Azji i Pacyfiku. Tam obroty wzrosły w ubiegłym roku aż o 19,9 proc. W Europie wzrost sprzedaży wyniósł 7,8 proc., a na kontynencie amerykańskim o 7,4 proc. W tym okresie Chanel zanotowało zysk operacyjny na poziomie 3 mld dolarów, czyli o 8 proc. więcej w ujęciu rok do roku. To zasługa silnych wzrostów sprzedaży we wszystkich kategoriach produktowych wchodzących w skład portfolio francuskiej marki.

– Nasz sukces w dużej mierze oparty jest na tym, że jesteśmy firmą prywatną i niezależną. Nie zamierzamy tego zmieniać. Marka Chanel pozostanie niezależna przez kilka kolejnych pokoleń – zapowiada w rozmowie z Financial Times Philippe Blondiaux, który pełni funkcję CFO w Chanel.

Chanel stawia na innowacyjność

Francuska marka modowa Chanel zamierza podążać za zmieniającymi się trendami, dlatego chce udostępnić swoim klientom nowe rozwiązania mobilne, które wpłyną na jakość i wygodę zakupów, a także uczynią je bardziej spersonalizowanymi.

W tym celu francuski koncern już w 2018 roku nabył mniejszościowy pakiet udziałów w brytyjskiej firmie Farfetch, która prowadzi znaną internetową platformę modową. Chanel nie zamierza jednak oferować swoich produktów za pośrednictwem tej platformy, a jedynie wykorzystać wiedzę i doświadczenie jej ekspertów do stworzenia nowych rozwiązań cyfrowych, które mają udoskonalić jakość doświadczenia zakupowego w sklepach francuskiego giganta.

Chanel w Polsce

Pod koniec 2018 roku Chanel otworzyła swój pierwszy butik w Polsce, który zlokalizowany jest w warszawskiej Galerii Mokotów. Wyjątkowy wystrój tego miejsca, poświęconego zapachom oraz produktom do makijażu i pielęgnacji, na nowo interpretuje kody i estetykę Chanel.

W salonie Chanel znajdują się lakierowane czarne konsole, kontrastujące z białymi ścianami, określają śmiały, lecz zarazem elegancki charakter tej przestrzeni. Przy wejściu ekspozycyjny stół o prostych, geometrycznych kształtach umożliwia nowy sposób prezentowania historii marki i zachęca klientów do odkrywania nowości, jak również pełnej gamy zapachów, produktów do pielęgnacji skóry oraz makijażu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl