Jerzy Tymofiejew, AmRest: rynek gastronomiczny czekają ekscytujące zmiany

Restauratorzy mają ogromne powody do zadowolenia. Ostatnie badania wyraźnie pokazują, że Polacy coraz chętniej i częściej odwiedzają lokale gastronomiczne. Tylko na przestrzeni ostatniego roku, odsetek osób korzystających z usług restauracyjnych wzrósł o ponad 20  proc., osiągając najwyższy poziom od dziesięciu lat.

Można się spodziewać, że obecna koniunktura utrzyma dalszą dynamikę rozwoju, jednak biorąc pod uwagę już dość duże nasycenie rynku, trzeba będzie poszukiwać nowych konceptów czy innowacyjnych kanałów sprzedaży.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować pysznej, gorącej pizzy. Tradycyjnie już na kawę gości Forum zaprasza kawiarnia Starbucks.

AmRest: nowy sposób planowania stref gastronomicznych

Jerzy Tymofiejew, Chief Development Officer w AmRest
Jerzy Tymofiejew, Chief Development Officer w AmRest

Zmiany wynikające z dynamicznego rozwoju branży gastronomicznej możemy obserwować już od kilku lat. Widać to chociażby na przykładzie centrów handlowych, które w ostatnim czasie postawiły na odświeżenie food courtów, stopniowe zwiększanie ich powierzchni, a nawet tworzenie nowoczesnych i komfortowych stref restauracyjnych. Rosnący z każdym rokiem budżet, który Polacy przeznaczają na konsumpcję sprawił, że sektor Food & Beverage zyskał na znaczeniu.

– Widzimy, iż zarządcy centrów handlowych coraz  rozważniej podchodzą do planowania stref gastronomicznych. Kluczowa jest oczywiście wysoka jakość oraz zróżnicowana oferta, ale liczy się  również innowacyjny pomysł czy koncept, który będzie pozytywnie wpływać na doświadczenie klienta z marką i zatrzyma go w galerii na dłużej – wyjaśnia Jerzy Tymofiejew, Chief Development Officer w AmRest. – To podejście pozwala kreować nowe okazje konsumenckie. Kiedyś jedzenie było  tylko szybkim przystankiem między zakupami, dziś, dla wielu z nas jest to główny powód wizyty w centrum handlowym – dodaje.

Najemcy gastronomiczni dostosowują się do zmian

Ewolucja rynku gastronomicznego dotyka więc nie tylko właścicieli obiektów handlowych, ale też i samych najemców. Poza ofertą, polem do budowania pozycji konkurencyjnej stają się staje się sam koncept czy nowe kanały sprzedaży.

– Przy tak zróżnicowanym rynku gastronomicznym, dostępność i funkcjonalność marki odgrywa dla klienta bardzo ważną rolę. Musi być smacznie, ale też szybko i po drodze – podkreśla Jerzy Tymofiejew i jako przykłady wymienia rozwiązania wdrażane przez AmRest na europejski rynek gastronomiczny. Jednym z nim jest m.in. format fast casual w ramach sieci Pizza Hut, w który firma inwestuje od ostatnich kilku lat, konsekwentnie otwierają tego typu lokale na terenie parków handlowych oraz w strategicznych punktach w mieście.  Jest to koncept oferujący obsługę na miejscu, ale przede wszystkim realizujący usługę dowozu posiłku pod wskazany adres. W ten sposób marka znacząco zwiększa dotarcie do potencjalnych klientów, którzy szukają posiłku nie tylko podczas robienia zakupów. – W obecnej sytuacji, kiedy mierzymy się z wyzwaniem jakim są niedziele niehandlowe, kanał online otwiera nam nowe możliwości dotarcia do konsumentów i daje perspektywy dalszego, dynamicznego rozwijania biznesu. Wykorzystujemy dotychczasową infrastrukturę, w tym te restauracje z  galerii handlowych i włączamy je w nasze platformy cyfrowe. Dzięki temu, klient ma zawsze dostęp do naszej oferty, niezależnie od dnia czy miejsca, w którym się znajduje – wyjaśnia Jerzy Tymofiejew.

Przedstawiciel AmRest podkreśla również, że zmówienia online stanowią także ważny element w strategii rozwoju pozostałych sieci z portfela AmRest. W Polsce firma wdrożyła usługę dostawy już łącznie do ponad 250 restauracji swoich marek (Pizza Hut, KFC, Burger King), pokrywając obszar 80 proc. miast, w których te lokale funkcjonują.

Cały materiał zostanie opublikowana w lipcowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl