14 najemców Galerii Jurajskiej przedłuża umowy

Najemcy Galerii Jurajskiej są zadowoleni z działalności w tym największy w Częstochowie centrum handlowym. Tylko w pierwszych tygodniach II kwartału 2019 roku aż 14 marek zdecydowało się na przedłużenie wygasających umów najmu z właścicielem obiektu.

Marki, którym kończą się umowy najmu z Galerią Jurajską przedłużają je na kolejne lata. W ostatnich tygodniach taki ruch wykonało aż 14 dotychczasowych najemców częstochowskiej galerii, w tym aż 5 segmentu modowego. W sumie prolongaty objęły powierzchnię aż 6750 mkw.

Wśród brandów, które dalej będą obecne w Jurajskiej znaleźć można najemców niemal z każdego segmentu oferty, w tym m.in. Cinema City, McDonald’s, H&M, Pawo, Solar, Selini, Levi’s, RTV Euro AGD, Twoje Soczewki, kwiaciarnię Clivia, kantor Exchange Group czy biuro podróży TUI.

– Marki, które raz nam zaufały, podtrzymują to zaufanie i dalej inwestują w swój rozwój w Galerii Jurajskiej. Ten pozytywny trend widzimy zarówno wśród dużych graczy rynkowych, w tym polskich i zagranicznych sieci, jak również wśród lokalnych biznesmenów, którzy prowadzą u nas swoje własne koncepty lub franczyzy  – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektor Galerii Jurajskiej.

Co ważne, ostatnie decyzje to nie odosobnione zjawisko. Tylko w ciągu ostatniego roku aż 30 najemców przedłużyło umowę najmu z Galerią Jurajską. 15 zdecydowało się na dodatkowe inwestycje np. powiększenie lokalu, remont lub przeprowadzkę do nowego lokalu. W większe lokale zainwestowały m.in. marki:  Cropp, House, Sinsay czy Bajkowy Labirynt.

– Galeria Jurajska jest w 100 proc. wynajęta. Jest to poziom komercjalizacji, jaki osiągnęliśmy pod koniec ubiegłego roku. Ten wynik to także spora zasługa obecnych najemców, którzy pomimo kończących się umów, decydują się zostać u nas na kolejne lata. To pokazuje jak dobrym domem dla wielu marek jest dziś nasze centrum handlowe – mówi Borecka – Suda.

Pozycja Jurajskiej coraz mocniejsza

Ale nie tylko to przekonuje dziś najemców. Za decyzjami o przedłużeniu umów stoją przede wszystkim twarde dane. Przykład? Galeria Jurajska to dziś jedno z nielicznych centrów handlowych, które utrzymuje rosnący fooftall pomimo obowiązującej od ponad roku ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta.

W 2018 roku zakupy zrobiło tu ponad 7,2 mln klientów, tj. o blisko 3 proc. więcej niż w 2017 roku. Także pierwsze pięć miesięcy 2019 roku pokazują, że ten trend Jurajska dalej utrzymuje, pomimo spadków na polskim rynku. Tylko od stycznia do maja Jurajska zanotowała aż 4,4 proc. wzrost liczby klientów w stosunku do tego samego okresu w 2018 r.

– Najemcy widzą, jak wiele pracy wkładamy w to, aby być miejscem popularnym i chętnie odwiedzanym zarówno przez nowych, jak i stałych klientów. Widzą także, że od otwarcia, czyli już 10 rok z rzędu udaje się nam utrzymać stały wzrost liczby odwiedzających i to pomimo trudności, jakie pojawiły się na rynku. Dostrzegają więc w nas potencjał, ale także potencjał całego lokalnego rynku – mówi Borecka – Suda.

Nie bez znaczenia są także obroty. Miniony rok przyniósł ich wzrost aż o 5 proc. w porównaniu do 2017 r. Pierwsze 5 miesięcy tego roku to również wzrost rok do roku aż o 6,1 proc. Przekonuje także coraz atrakcyjniejsze otoczenie dla prowadzenia biznesu, jakie tworzy centrum handlowego.

Od kilku lat Galeria Jurajska to jeden z najbardziej inwestujących w siebie  obiektów handlowych w województwie śląskim. Ostatnie lata przyniosły tutaj m.in. modernizację food court, stworzenie nowych stref wypoczynkowych, modernizację pasaży na poziomie 2, budowę ogrodu miejskiego nad rzeką Wartą, a także liczne inwestycje w technologię w tym w najnowocześniejszy w Polsce system parkingowy.

– Dzięki inwestycjom nie tylko się modernizujemy, ale przede wszystkim nadążamy z zmieniającym się rynkiem i panującymi trendami związanymi z kształtowaniem przestrzeni obiektów takich jak nasz. Tym samym tworzymy nowoczesne otoczenie handlowe i poza handlowe przyjazne markom i klientom – mówi Borecka-Suda.

Kluczowa dla decyzji pozostaje także pozycja centrum handlowego na lokalnym rynku. Ta z roku na rok się umacnia, zarówno ze względu na coraz ciekawszą i stale rozwijaną ofertę, zwłaszcza w segmencie modowym i rozrywkowym, jak również ze względu na działania marketingowe, które wspierają pozycjonowanie obiektu.

– Jesteśmy dziś jedynym obiektem handlowo-rozrywkowym tej skali w promieniu 90 km. To sprawia, że zakupy robią u nas nie tylko mieszkańcy Częstochowy, ale także mieszkańcy okolicznych powiatów, a nawet powiatów z woj. łódzkiego czy opolskiego. Dzięki temu nasi najemcy zyskują dostęp do niezwykle szerokiego rynku, który swoim zasięgiem obejmuje już ponad milion osób – dodaje.

Galeria Jurajska

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, RTV Euro AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym).

Właścicielem galerii jest GTC S.A. – wystawca Shopping Center Forum 2019 CEE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl