Trwa zła passa marki Mothercare

Brytyjska marka Mothercare notuje kolejne spadki sprzedaży. W IV kwartale ostatniego roku finansowego, na rodzimym rynku, sieć zanotowała spadek sprzedaży like for like o 8,8 proc. Łącznie sprzedaż spadła aż o 14,5 proc.

To w dużej mierze skutek zamknięcia kolejnych 40 sklepów. Jak podkreślają władze brytyjskiej marki, dodatkowym problemem były liczne wyprzedaże, które wpłynęły na wyniki osiągnięte zwłaszcza w kanale e-commerce.

W tym samym okresie sprzedaż na rynkach zagranicznych spadła o 4,9 proc. Na koniec roku finansowego Mothercare miał ponad 87 mln funtów straty, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Globalne obroty wyniosły 1,07 mld funtów. To o 7,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Restrukturyzacja sieci Mothercare

W ramach programu naprawczego Mothercare zmniejszyło liczbę swoich placówek na rynku brytyjskim ze 134 sklepów do 79. W przyszłości motorem napędowym sprzedaży ma być przede wszystkim kanał online, który odpowiada już za ok. 45 proc. globalnej sprzedaży sieci Mothercare. Co ciekawe, 42 proc. sprzedaży online realizowana jest poprzez zainstalowane w sklepach iPady. Największa część sprzedaży online realizowana jest poprzez urządzenia mobilne.

W Polsce tylko e-commerce

W ramach ograniczanie sprzedaży stacjonarnej, w 2016 roku brytyjska marka Mothercare zdecydowała się na zamknięcie w Polsce wszystkich salonów. Nie oznacza to, że polscy klienci stracili możliwość kupowania produktów tej marki. Mogą to robić jednak jedynie przez oficjalny, angielskojęzyczny sklep internetowy. To ma się zmienić. Wciąż trwają przygotowania do uruchomienia dedykowanej polskiej strony internetowej, dzięki której polscy klienci zyskają dostęp do szerszego asortymentu produktów oraz lepszej jakości serwisu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl