MK Illumination: kreujemy wizerunek i atmosferę centrów handlowych

W ubiegłym roku zrealizowaliśmy w Polsce 50 projektów wraz z instalacjami. Wartość realizowanych przez nas projektów waha się od kilkudziesięciu tys. zł nawet do 1,5 mln  zł – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Marzena Seweryniak, dyrektor zarządzająca w polskim oddziale MK Illumination.

Firma MK Illumination jest Partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference, które odbędzie się 25-26 września w Warszawie.

Firma MK Illumination działa obecnie na 40 rynkach, zatrudnia globalnie przeszło 1 tys. pracowników i tylko w ubiegłym roku zrealizowała ponad 4 tys. projektów. Jaka jest historia firmy na polskim rynku?

Marzena Seweryniak, dyrektor zarządzająca w polskim oddziale MK Illumination

Marzena Seweryniak: MK Illumination pojawiło się w Polsce już w 2005 roku, jednak 3 lata temu w firmie zaszły duże zmiany. Pojawił się nowy zarząd i zespół pracowników, ale przede wszystkim zmieniał się nasza filozofia. Jednoznacznie postawiliśmy na jakość świadczonych usług, a nie ilość realizowanych projektów. Do każdego klienta i wdrożenia podchodzimy indywidualnie, tworzymy maksymalnie spersonalizowane i niepowtarzalne projekty, a co za tym idzie wyznaczamy nowe trendy na tym rynku.

Klienci doceniają, że nie tylko doradzamy im przy zakupie konkretnych rozwiązań, ale także służymy radą jak mogą wykorzystać istniejące aranżacje. Taka strategia przynosi pożądane rezultaty. Potrafimy nie tylko zdobyć nowych klientów, ale co może ważniejsze, utrzymać już obecnych. To pokazuje, że nasza praca jest doceniana, co nie ukrywam, przynosi nam wiele satysfakcji.

Jaka jest zakres Waszej działalności? Pierwotnie firma MK Illumination zajmowała się przede wszystkim tworzeniem świątecznych instalacji świetlnych.

MS: Świąteczne dekoracje wciąż stanowią główny przedmiot naszej działalności, ale niejedyny. Nasza firma oferuje szeroką gamę produktów i motywów, produkowanych we własnym zakresie i – w miarę możliwości i czasu – szytych na miarę oczekiwań konkretnego klienta. Spersonalizowane podejście jest naszym znakiem rozpoznawczym. Warto wspomnieć, że tworzymy instalacje świetlne nie tylko dla centrów handlowych, ale również lotnisk, przestrzeni publicznych, a nawet osób prywatnych. Zajmujemy się nie tylko dekoracjami świątecznymi, pokazujemy, że elementy świetlne mogą mieć wiele innych zastosowań.

Z jakimi konkretnie firmami współpracujecie na polskim rynku?

MS: Na polskim rynku firma współpracuje z takimi graczami jak Metro Proporties, ECE, Carrefour czy Grupa Saller, EPP oraz wielu innych mniejszych klientów, którzy doceniają najwyższą jakość elementów i indywidualne podejście. Wśród zrealizowanych już projektów można wymienić wdrożenia dla m.in. M1, lotniska w Pyrzowicach, Zielonych Arkad w Bydgoszczy, Galerii Krakowskiej, Galerii Morena, Galerii Glogovia czy Domu Handlowego Renoma. Mamy na koncie także liczne wdrożenia dla mniejszych klientów, którzy są dla nas równie ważni, co najwięksi gracze na rynku.

Ile projektów realizujecie rocznie?

MS: W ubiegłym roku zrealizowaliśmy w Polsce 50 projektów wraz z instalacjami. W tym momencie to absolutne maksimum, jeżeli chcemy zachować najwyższy poziom realizacji, który jak wspomniałam jest dla nas kluczowy. Czasami trzeba umieć powiedzieć sobie “stop” i zrezygnować z możliwości dodatkowego zarobku, ale równocześnie mieć świadomość, że to co robimy jest na najwyższym poziomie. Kolejną barierą w przypadku naszej branży jest czas – kalendarz jest nieubłagany, nie możemy przesunąć terminu Świąt bożonarodzeniowych, wszystkie projekty muszą być oddane na czas.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Cały materiał zostanie opublikowana w lipcowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl