Oferta rekreacyjna przyciąga klientów do Galerii Północnej

Ogród na dachu, tężnia solankowa i największy na świecie las w słoiku – to jedne z wielu atrakcji pozahandlowych, które oferuje Galeria Północna.

– Galeria handlowa to nie tylko miejsce zakupów i usług, ale przede wszystkim wspólna przestrzeń stworzona dla klientów. Komfort, aranżacja, architektura – to wszystko tworzy atmosferę obiektu i pozytywnie wpływa na gości, którzy nas odwiedzają. Dlatego tak starannie zaplanowaliśmy przestrzenie naszej galerii. Dzięki takiej strategii Galeria Północna wpisała się w świadomość naszych klientów jako miejsce spotkań, relaksu i odpoczynku – mówi dla Retailnet Agnieszka Nowak, Dyrektor Galerii Północnej.

Ogród na dachu Galerii Północnej

Trend ogrodów na dachu jest bardzo popularny na zachodzie, gdzie stanowi ważny element zrównoważonego budownictwa. W Polsce taka koncepcja wykorzystania przestrzeni jest stosunkowo nowa, a inicjatywy dotyczą na razie głównie budownictwa mieszkaniowego, nie obiektów handlowych. Tym samym ogród na dachu dostępny w Galerii Północnej jest pierwszą tego typu inwestycją w stolicy, która mocno wyróżnia Galerię Północną na tle konkurencji i jednocześnie zapewnia gościom przestrzeń do relaksu.

Powierzchnia ponad 5 tys. mkw. została obsadzona naturalną roślinnością oraz wypełniona różnego rodzaju przestrzeniami na zabawę i relaks, wśród których znajdują się m. in. plac zabaw dla dzieci, elementy małej architektury – parasole, stoliki i krzesła, ławki, zielone domki, czy gigantyczne szachy.

– To wszystko czyni nasz ogród wyjątkowym, a obok funkcji rekreacyjnych ogród na dachu pełni także ważną rolę w regulacji temperatury w obiekcie. Powierzchnia dachu wykonana jest z jasnych materiałów, które odbijają promienie słoneczne zaś zielona przestrzeń redukuje także efekt wysp cieplnych, chłodząc Galerię Północną przed nadmiernym nagrzaniem w trakcie lata, co obniża zużycie energii związanej z procesem ochładzania budynku. Co więcej, proces nawadniania ogrodu został zaplanowany z troską o zasoby. Aranżacja ogrodu na dachu uwzględniła rośliny łatwo adaptujące się do warunków miejskich, aby zmniejszyć potrzebę ich nawadniania. Woda zużywana do podlewania zieleni pochodzi bezpośrednio z zasobów wody deszczowej zbieranej w zbiornikach na dachu Galerii Północnej – podkreśla Agnieszka Nowak, Dyrektor Galerii Północnej.

Tężnia solankowa w galerii handlowej

Galeria Północna jest także jedynym centrum handlowym na świecie z własną tężnią solankową. Tężnia ma cztery i pół metra wysokości i dziesięć metrów długości. Konstrukcja z drewna i tarniny zasilona została solanką sprowadzaną z uzdrowiskowej miejscowości Zabłocie, mającej największe stężenie jodu na świecie.

– Tężnia działa jak prawdziwe inhalatorium. Roznoszący się wokół mikroklimat przypomina powiew morskiej bryzy, a zawarte w nim minerały wykazują właściwości prozdrowotne. Stymulują i podnoszą odporność organizmu, a także wspomagają leczenie alergii, chorób górnych dróg oddechowych oraz poprawiają ogólne samopoczucie. Bogate w minerały i oczyszczone powietrze można wdychać siedząc, jednak dla osiągnięcia lepszych efektów warto spacerować wokół tężni od 15 do 30 minut – komentuje Agnieszka Nowak.

Na uroczystym otwarciu tężni w ostatni weekend kwietnia pojawiło się ponad 10 tys. mieszkańców Białołęki i okolic. Od czasu otwarcia tężnia cieszy się nieustającą popularnością i ma już swoich stałych bywalców.

Las w słoiku

Ten ewenement wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa, to kolejna inwestycja Galerii Północnej w tworzenie miejsc przyjaznych dla człowieka, ekologicznych i pozwalających na relaks w środku miasta. Słoik, który wykorzystano do wykonania rekordowego lasu w słoiku, został zaprojektowany specjalnie na zlecenie Galerii Północnej. Konstrukcja jest wykona z pleksi oraz korkowej zatyczki, a jej wymiary wynoszą 2,5 m szerokości oraz 3,1 m wysokości. W celu umieszczenia roślin w słoiku, naczynie zostało wyposażone w specjalny otwór, który umożliwił projektantom wejście do środka oraz ułożenie w nim kompozycji kwiatowych. Po zakończeniu prac, wejście zostało szczelnie zamknięte.

Ten największy las w słoiku waży 1 018,2 kg, natomiast waga samej roślinności to 88,8 kg. Zjawiskowy efekt można podziwiać w tym roku w sezonie wiosenno-letnim w ogrodzie na dachu galerii.

– Wszystkie te inicjatywy w ulepszenie wspólnych powierzchni służących odpoczynkowi i relaksowi są ukłonem w stronę klientów. Nasz obiekt nazywamy galerią społecznościową bo m.in. dzięki atmosferze jaką tu tworzymy nasi klienci chętnie tu spędzają czas, spotykają się z przyjaciółmi, jedzą, odpoczywają przy tężni czy spędzają czas z dziećmi w ogrodzie. Wszystko to sprawia, że goście znajdują kolejne powody, aby nas odwiedzać w tygodniu, ale także w niedziele niehandlowe – podsumowuje Agnieszka Nowak, Dyrektor Galerii Północnej.

 

To nie koniec pomysłów inwestora na ten obiekt. W III kwartale br. właściciel galerii planuje ukończyć aranżację terenów zielonych przy Trakcie Nadwiślańskim. Zamierza stworzyć tutaj m.in. ścieżki spacerowe, nowoczesny plac zabaw dla dzieci i strefę wypoczynku pośród zieleni. W planach jest także modernizacja wejścia od  ul. Trakt Nadwiślański oraz ponowne otwarcie spektakularnej rzeźby „Wir”. W obrębie tej ostatniej pojawi się m.in. nowa strefa wypoczynku oraz oświetlenie.

O Galerii Północnej

Galeria Północna to pierwsze wielkopowierzchniowe centrum handlowe czwartej generacji w północnej części Warszawy i pierwsza nowoczesna galeria handlowa oddana do użytku w stolicy od ponad dekady. Obiekt o powierzchni ponad 64 tys. mkw. zlokalizowany jest przy ulicy Światowida 17. Inwestorem i zarządcą Galerii Północnej jest Grupa GTC, otwarcie centrum nastąpiło 14 września 2017 roku. Zgodnie z szacunkami Grupy GTC w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu mieszka ponad 750 tys. osób, głównie ludzi młodych i rodzin z dziećmi. Specyfika tych grup docelowych została uwzględniona nie tylko w ofercie handlowej, ale i w projekcie architektonicznym budynku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl