Gemini Park Tarnów: lokalizacja procentuje

Gemini Park Tarnów

Ostatnie otwarcia nowych sklepów, a co za tym idzie atrakcyjniejsza oferta, zwłaszcza modowa, sprawiają, że zwiększa się zasięg oddziaływania Gemini Park Tarnów. Już dziś 60 proc. klientów centrum handlowego przyjeżdża tu spoza Tarnowa.

Gemini Park z centrum handlowego stworzonego z myślą o mieszkańcach Tarnowa, stopniowo stało się galerią regionalną o coraz bardziej zauważalnej pozycji we wschodniej Małopolsce. Powód? Wśród klientów obiektu zwiększa się odsetek osób przyjeżdżających tutaj na zakupy spoza Tarnowa.

Mieszkańcy miast ościennych i dalszych zakątków regionu stanowią już 60 proc. wszystkich klientów centrum handlowego.  Dynamicznie zachodzące zmiany w galerii widać najlepiej na przykładzie najnowszych danych z systemu parkingowego. Według raportów, wśród odwiedzających galerię można znaleźć dziś obok mieszkańców Tarnowa i powiatu tarnowskiego, także mieszkańców Dąbrowy Tarnowskiej, Brzeska, Dębicy czy Mielca.

Rosnąca odwiedzalność Gemini Park

I tak liczba odwiedzających Gemini Park z okolic Nowego Sącza w ciągu ostatniego roku wzrosła tu aż o 31 procent. O 27 proc. więcej klientów przyjeżdża tutaj także z powiatu staszowskiego, a o 25 proc. więcej z powiatu gorlickiego. Centrum popularne jest także wśród mieszkańców Dębicy. Liczba klientów z tego miasta wzrosła tu aż o 21 procent.  O 17 proc. przybyło także klientów z Brzeska. Ponadto nie brakuje w Tarnowie także kupujących z Krakowa, Nowego Sącza i Gorlic.

– Rosnącą liczbę klientów spoza Tarnowa obserwujemy  już od kilku lat. W ostatnich miesiącach ten trend rysuje się jednak szczególnie wyraźnie, a co ważniejsze umacnia się. Przyjezdnych przybywa nam zarówno w tygodniu, ale także w soboty i niedziele handlowe. W te ostatnie klient spoza Tarnowa nawet dominuje w statystykach – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów. I dodaje: – Szacujemy, że w naszym zasięgu mieszka już łącznie aż 1,3 miliona osób, z czego blisko 400 tys. ma do Gemini Park zaledwie 20-40 minut drogi. W sumie jest to dziś kilkadziesiąt miast, miasteczek i wsi w promieniu nawet 50 km od galerii – mówi.

Skąd taki ruch? Powodów może być kilka. Po pierwsze, za rosnącym zasięgiem przemawia świetna lokalizacja. Tarnów jest jednym z najważniejszych ośrodków regionalnych i centralnym miastem Aglomeracji Tarnowskiej, na którą składa się aż 11 gmin.

Dodatkowo, Gemini Park Tarnów leży w pobliżu najdłuższej autostrady w Polsce A4, co sprawia, że jest bardzo dobrze skomunikowane, również z obszarami pozamiejskimi. Galeria ma także bardzo dobrze przygotowaną infrastrukturę dla zmotoryzowanych. Na kierowców czeka tutaj ponad 1000 miejsc postojowych.

– W miarę jak rozwija się nasz zasięg, dostosowujemy galerię do potrzeb, jakie mają kierowcy. Tylko 2018 roku zwiększyliśmy pulę kilkadziesiąt miejsc i projektujemy kolejnych 50. Z myślą o osobach, które wpadają do nas na dłuższe zakupy, a tym samym spędzają u nas nieraz więcej niż 2 godziny, zmodernizowaliśmy także food court przekształcając go w miejsce, które łączy funkcję restauracji z miejscem wypoczynku – mówi Zbigniew Nowak.

Konkurencyjna oferta

Kluczowym elementem przyciągającym do galerii jest jednak unikalna w tej części Małopolski oferta. To dziś jedyne tak duże centrum handlowe w promieniu 80 km, mające, w dodatku szeroką i zróżnicowaną ofertę. Można tutaj znaleźć przeszło 120 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych , w tym najpopularniejsze dziś w Polsce sieci odzieżowe, wyposażenia wnętrz czy elektroniczne.

– Nasza oferta odzwierciedla samych mieszkańców regionu – jest nowoczesna i wielkomiejska, do tego zaspokaja aspiracyjne gusta klientów. Jej zróżnicowanie sprawia, że każdy może zrobić w galerii zakupy, niezależnie od wielkości budżetu. Co więcej, stale monitorujemy rynek, obroty najemców i świadomie rozbudowujemy ofertę. Dzięki temu posiadamy marki rzeczywiście popularne i atrakcyjne dla naszego rynku – mówi.

Modowe brandy przyciągają

Siłą Gemini Park przyciągającą klientów spoza Tarnowa jest także moda. Prawie 50 proc. oferty centrum stanowią dziś sklepy odzieżowe, z obuwiem i dodatkami

– W ofercie mamy marki nie tylko zagraniczne, ale przede wszystkim krajowe. W tym najpopularniejsze m.in.  Reserved, Cropp, House, Mohito czy Sinsay. Do tego nasze rodzime Wittchen, Ochnik, Ryłko, Vistula, Gatta czy polskie marki jubilerskie YES, Apart i W. Kruk. Ludzie to doceniają. Wspieramy jednak nie tylko sieciowych gigantów, ale też lokalnych przedsiębiorców, którzy na rozwój swojego biznesu wybrali właśnie markę Gemini.

Jak podkreśla dyrektor, w Gemini Park Tarnów każdy może znaleźć coś dla siebie. Z zagranicznych brandów galeria ma w swojej ofercie np. markę Stradivarius, Pepe Jeans London, Monnari, Levi’s czy Triumph, planowane są otwarcia kolejnych, m.in. znanych odzieżowych „sieciówek” oraz rozbudowa już istniejących sklepów.

Centrum handlowe stawia również na ofertę sportową, znajdziemy tu sklepy m.in. Martes Sport, Sizeer, 4F i New Balance. Przyciągają również sklepy z dodatkami do domu m.in.  Home&You, DUKA czy Pepco.

W strefie food court są z kolei popularne i lubiane lokale m.in. KFC, Pizza Hut Express, Grycan, Subway, Olimp, ale też co docenią zwolennicy eko żywności – stoiska z wyrobami tradycyjnymi i regionalnymi, np. wędlinami czy serami.

Do zakupów w galerii zachęca również obecność Castoramy, sklepy elektroniczne np. Media Markt, Rebel Electro oraz operator spożywczy Tesco. Korzystnym uzupełnieniem jest szeroki wachlarz punktów usługowych m.in. krawiectwo, pralnia, optyk czy biura podróży.

– Tak uniwersalna oferta sprzyja nie tylko udanym zakupom czy załatwianiu prozaicznych  spraw takich jak wymiana okularów czy planowanie wakacji. Wizyta w naszej galerii to również okazja na spędzenie ciekawie czasu oraz platforma do spotkań towarzyskich czy biznesowych. Przy tak szerokiej ofercie, klienci nie mają potrzeby przemieszczania się do innych miast – wyjaśnia dyrektor Gemini Park Tarnów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl