Gastromall Group: chcemy utrzymać obecną dynamikę otwarć

Olimp Restauracje

– Ostatnie pół roku intensywnie pracowaliśmy nad realizacją zeszłorocznego planu modernizacji starszych restauracji Olimp. W krótkim czasie udało się otworzyć po remoncie Olimp Galeria Rzeszów, Olimp Felicity Lublin, Olimp Vivo Lublin; trwają intensywne prace nad zmianami w Inowrocławiu, Koninie i Poznaniu. Odnowione lokale od razu zyskały uznanie klientów – komentuje minione miesiące Tomasz Sypek, Dyrektor Działu Technicznego w Gastromall Group. GG jest partnerem gastronomicznym Shopping Center Forum 2019 CEE.

– Działamy bardzo sprawnie, operacyjnie jesteśmy coraz silniejsi. Wymagającą i prestiżową lokalizację (Restaurację Olimp w warszawskiej  Galerii Młociny) otworzyliśmy w rekordowym tempie w założonym standardzie. W centrum foodcourtu wystartował lokal z długą częścią wydawczą, pozwalającą zaprezentować bogate menu, ze stanowiskiem (widocznym dla klienta), gdzie pracownicy na bieżąco przygotowują dania mączne (pierogi, uszka, kopytka, kluski). Myślę, że ten sukces operacyjny to również zasługa inwestycji w Dział Projektowy – od kilku tygodni jest to nasza wewnętrzna komórka, co bardzo ułatwia i przyspiesza prace nad nowymi lokalami – dodaje Tomasz Sypek.

Usprawnić kluczowe procesy

Klientami Gastromall Group są także franczyzobiorcy. To dla nich usprawniane są nieustająco kluczowe procesy. Zmieniony został sposób analizy i rekomendacji lokalizacji pod nowe restauracje. Teraz jest zdecydowanie dłuższy, bardziej wnikliwy a interpretacja danych liczbowych i otoczenia obiektu odbywa się z udziałem Działu Ekspansji, Zakupów, Marketingu. Prognoza biznesowa pozwala przyszłemu franczyzobiorcy podjąć świadomą, przemyślaną decyzję. Nowa metodologia dotyczy wszystkich marek GG. Do września br. zamknięty zostanie proces rozbudowy Działu Operacyjnego – zatrudnionych zostanie co najmniej 5 nowych Kierowników Regionalnych.

– Wysoka jakość jedzenia i obsługi, emocjonalne postrzeganie marki przez klienta, jej autentyczność i naturalność, pozytywny wizerunek naszych brandów są w tym momencie dla nas priorytetem. Nie wyobrażam sobie, że nie podejmujemy działań na rzecz poprawy czy udoskonalenia każdego z tych aspektów – mówi Piotr Niemiec, właściciel GG. – Każdy poziom naszej działalności przeszedł w ostatnim półroczu zewnętrzny i wewnętrzny audyt; jego wyniki pozwoliły nam stworzyć strategię działania na kilka następnych lat. Od zawsze chcemy być jak najbliżej klienta i jego potrzeb; zdajemy sobie sprawę ze zmian jakie zachodzą w handlu i gastronomii; cyfryzacja, coraz większy udział nowych technologii, estetyzacja jedzenia, unifikacja i standaryzacja marek przy jednoczesnych trendach na rzecz – oszczędnego gospodarowania zasobami, zachowania autentyczności i naturalności. Bycie wiarygodnym na każdym poziomie działalności nie jest już opcją dla marki – jest wymogiem – dodaje.

Skala sieci GG sprawia, że procesy i produkty muszą być sprawdzone i przetestowane w najdrobniejszych szczegółach, aby mogły się sprawdzić we wszystkich lokalach. – Już dziś wczytujemy się w prognozy firm badawczych przewidujących i projektujących trendy, aby uwzględnić je w długoterminowej strategii Gastromall Group. Co z tych zapowiedzi stanie się trendem a co przelotną modą  – tego nie wiemy, ale nie ma w nas barier, żeby próbować mierzyć się z nowymi tematami. Jako pierwsza sieć w Polsce wprowadziliśmy do sprzedaży dania z „mięsem bez mięsa”; roślinnym produktem marki Dobra Kaloria. Zdobyliśmy dzięki temu ruchowi nową grupę klientów – osób świadomie ograniczających w diecie mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego – podkreśla Piotr Niemiec.

Intensywny czas w rozwoju sieci

– Chcemy utrzymać obecną dynamikę otwarć. Obecna liczba 88 Restauracji Olimp w niedługim czasie powiększy się o nowe lokale w Krakowie, Wrocławiu, Pile, ale także w Warszawie i Katowicach. Dzięki wewnętrznym zmianom w strukturze firmy, będzie nam łatwiej nimi zarządzać. To będzie dla nas pracowite lato, a jesień zapowiada się na równie intensywną – mówi Piotr Beltrani, specjalista ds. rozwoju sieci. – Dzięki połączeniu sił z marką Makarun, staliśmy się też bardziej atrakcyjni dla franczyzobiorców i zarządców galerii. Format Makaruna pozwala nam dotrzeć do miejsc, w których analiza otoczenia nie pozwala na otwarcie restauracji Olimp, jak również do franczyzobiorców z mniejszym portfelem. We wrześniu udziałem w targach SCF potwierdzimy swoją pozycję i pokażemy efekty naszej tegorocznej pracy – dodaje.

Obecnie w Gastromall Group pracuje także zespół projektujący rozwiązania doskonalące procesy sprzedaży; aplikacje mobilne a także system kas samoobsługowych z wygodnym systemem płatności.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl