Społeczny wymiar Galerii Bronowice

Galeria Bronowice, dołączając do inicjatywy sieci Auchan, której sklep znajduje się w obiekcie, postanowiła wprowadzić „Godziny Ciszy” na swoich pasażach – oznacza to, że co tydzień, we wtorki w godzinach 15:00-17:00, zniknie „zwykły” szum i hałas, będący nieodłącznym elementem codzienności każdego centrum handlowego.

Dodatkowo w Auchan w Galerii Bronowice, oprócz przyciemnienia światła, wyłączenia muzyki, reklam i komunikatów oraz telewizorów, przygotowana została uprzywilejowana kasa dla osób ze spektrum autyzmu.

Dla wielu osób ze spektrum autyzmu  wizyta w sklepach i centrach handlowych wiąże się ze stresem, spowodowanym nadmiarem bodźców. Potwierdzają to również eksperci – w raporcie, opublikowanym przez Fundację JiM w styczniu 2019 roku, czytamy, że dorosłe osoby z ASD, jako miejsca najtrudniejsze do odwiedzenia, podały: w 56 proc. – restauracje i kawiarnie, w 53 proc. – centra handlowe i w 40 proc. – sklepy. Z kolei aż 94 proc. rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, jako miejsca szczególnie dla nich trudne, na 1. miejscu wskazało sklepy (48 proc.), a na 2. – galerie handlowe (47 proc.).

– Cieszę się, że wdrożyliśmy udogodnienia mające ułatwić pobyt w naszym obiekcie tym wszystkim, dla których nadmiar bodźców bywa barierą nie do przejścia. Nasza Galeria jest – zgodnie z założeniem – „miejscem na twój czas”, czyli przestrzenią komfortową dla każdego klienta. Liczę także na to, że nasza akcja pozwoli odwiedzającym „oswoić się” z tematem autyzmu i przyczyni się do zrozumienia go – podkreśla Aleksandra Rzońca, Dyrektor Galerii Bronowice.  

65 tys. mkw. GLA w Galerii Bronowice

Galeria Bronowice to kompleks handlowo-usługowo-rozrywkowy o powierzchni użytkowej wynoszącej 65 tys. mkw. W Galerii Bronowice znajdziemy sklepy znanych marek z różnych branż i usług, szeroką ofertę restauracyjną oraz szereg udogodnień dla rodziców i atrakcji dla dzieci, a także specjalną propozycję rozrywkowo-kulturalną. Znajduje się tu ponad 150 sklepów, kawiarni i restauracji, marek znanych i lubianych przez klientów m.in.: największy jednopoziomowy hipermarket Auchan, salon Media Markt, jak również dodatkowe usługi i propozycje. Należą do nich m.in.: Punkt Obsługi Mieszkańców, punkty Co-working, Strefa Rozrywki dla dzieci, Poczta Polska. Również przed wejściem do Galerii czeka szereg atrakcji – bezpieczny i kolorowy plac zabaw, stoliki i pola do gry w szachy i bule, boisko do koszykówki, skate park. Do dyspozycji przyjeżdżających jest 2,4 tys. bezpłatnych miejsc parkingowych, usytuowanych na trzech kondygnacjach. Przed Galerią znajduje się także stacja ładowania samochodów elektrycznych, wypożyczalnia roweru miejskiego, a także paczkomat. Inwestorem obiektu jest Ceetrus Polska.

Ceetrus Polska jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl