Galeria Bemowo tworzy nową strefę spotkań

Budowanie dobrych relacji z najbliższym otoczeniem leży w interesie każdej firmy. Wie o tym także Galeria Bemowo, dla której rozwijanie idei „sąsiedzkości” jest trzonem strategii komunikacyjnej. Dobre sąsiedztwo w obrębie dzielnicy Galeria buduje realizując zarówno akcje komercyjne, jak i projekty społeczne. Tego typu działania są ważnym elementem budowania wizerunku Centrum jako miejsca „po sąsiedzku” – bliskiego i otwartego na potrzeby mieszkańców dzielnicy.

Galeria Bemowo wspiera przede wszystkim szeroko pojętą kulturę. Wystawy fotograficzne, koncerty czy kreatywne zajęcia dla najmłodszych to tylko niektóre z atrakcji, które czekały na klientów Galerii w funkcjonującym od września 2018 roku Klubie Artystycznym bMAL współtworzonym wraz z Bemowskim Towarzystwem Fotograficznym. Obecnie Klub został przekształcony w Spotykalnię, czyli pierwszą w Warszawie bibliotekę publiczną w centrum handlowym. Na terenie biblioteki klienci Galerii Bemowo będą mogli w dalszym ciągu brać udział w wydarzeniach o charakterze kulturalno-edukacyjnym – lekcjach bibliotecznych, konkursach, wernisażach, przedstawieniach teatralnych dla dzieci, warsztatach czy spotkaniach z autorami książek.

– Sztuka w galerii handlowej to szansa na kontakt z kulturą dla tych, którzy na co dzień z nią nie obcują. Nasi klienci mogą nie tylko posłuchać muzyki na żywo czy obejrzeć wystawę fotografii, ale także wziąć udział w licznych zajęciach kreatywnych. Systematycznie realizowane działania z obszaru kultury i edukacji już przynoszą efekty – co tydzień gromadzimy kilkudziesięcioosobową społeczność na sobotnich warsztatach o poranku – mówi Piotr Bombolski, dyrektor Galerii Bemowo.

Spotykalnia – nowa strefa dla klientów Galerii Bemowo

Wspomniana Spotykalnia jest efektem współpracy Galerii Bemowo z władzami dzielnicy Bemowo, z którymi Centrum zacieśnia stosunki już od kilku lat. Galeria Bemowo była też jednym z partnerów Dni Bemowa 2019, w ramach których przygotowała atrakcje integrujące Bemowiaków m.in. wystawę przedstawiającą fotografie mieszkańców Bemowa (stworzoną we współpracy z Cyfrowym Archiwum Bemowa), wycieczki z lokalnym przewodnikiem odkrywające uroki Bemowa (we współpracy ze Stowarzyszeniem „Masław”) czy wspólne pozowanie do zdjęcia przez Bemowiaków zwieńczone wręczaniem mieszkańcom dzielnicy plakatów przedstawiających Bemowo, zaprojektowanych specjalnie na tę akcję przez Katarzynę Bogucką. Wydarzeniem budującym dobre relacje sąsiedzkie był również zakręcony piknik bemowskich zwierzaków – niecodzienna akcja dedykowana … czworonogom mieszkańców dzielnicy. Oprócz dobrej zabawy, wydarzenie zawierało w sobie także aspekt edukacyjny (np. warsztaty z pomocy przedweterynaryjnej) oraz charytatywny (zachęcanie do adopcji psiaków wraz z Fundacją „Azylu pod Psim Aniołem”).

Jednym z bardziej rozwiniętych obszarów społecznego zaangażowania Galerii Bemowo są również akcje prozdrowotne. Na terenie Centrum odbyło się już kilka edycji ogólnopolskiej akcji „Zdrowie pod kontrolą”, organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland, podczas której na klientów Galerii czekały bezpłatne badania i porady. Darmowe konsultacje były również oferowane mieszkańcom Bemowa podczas cyklicznych akcji organizowanych przez Centrum Medyczne Synexus, a także podczas wydarzenia „Dzień zdrowia rodziny”, w które Galeria Bemowo zaangażowała m.in. takie organizacje pozarządowe jak Polskie Towarzystwo Studentów Stomatologii czy Kreatywny Diagnosta Laboratoryjny. Kolejnymi inicjatywami prozdrowotnymi realizowanymi na terenie Centrum są akcje rejestracji dawców szpiku Fundacji DKMS czy zbiórki krwi, które Galeria Bemowo organizuje we współpracy ze Stowarzyszeniem „Dać siebie innym”.

Prospołeczne inicjatywy Galerii Bemowo

„Galeria Bemowo już od kilku lat regularnie angażuje się w akcje prozdrowotne, które cieszą się dużym zainteresowaniem naszych klientów. Mieszkańcy Bemowa chętnie korzystają z bezpłatnych badań i porad specjalistów, jak również oddają krew dla potrzebujących. Kolejna edycja zbiórki krwi odbędzie się już w październiku, a do tej pory udało nam się zebrać blisko 100 litrów krwi!” – dodaje Piotr Bombolski, dyrektor Galerii Bemowo.

Wśród prospołecznych inicjatyw Galerii Bemowo warto także wymienić akcję „Ciuch lubi ruch”, podczas której były zbierane ubrania dla podopiecznych Polskiego Czerwonego Krzyża. Wsparcie najbardziej potrzebujących jest również realizowane w ramach współpracy z hipermarketem Carrefour oraz Bankiem Żywności SOS – tradycyjnie przed Świętami Bożego Narodzenia na terenie Galerii jest prowadzona świąteczna zbiórkę żywności. Galeria Bemowo zaangażowała się także w 26. Finał WOŚP organizując wraz ze Stowarzyszeniem MAYE Music Art Yoga Eko atrakcje dla klientów oraz przeprowadzając licytacje, z których dochód został przeznaczony na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Galeria Bemowo nie zapomina również o miłośnikach sportu. Centrum wsparło m.in. Bielański Bieg Chomiczówki 2019 udostępniając swoją powierzchnię pod biuro zawodów czy było sponsorem charytatywnego turnieju piłkarskiego na Bemowie – Wykopmy Raka!

W strategii Galerii Bemowo jest również miejsce na inicjatywy proekologiczne. Od kilku lat Galeria współpracuje z WWF Polska, angażując się w akcję „Godzina dla Ziemi” czy udostępniając Fundacji powierzchnię pod akcje edukacyjne.

– Idea ‘sąsiedzkości’ czyli zawiązywanie, tworzenie i umacnianie sąsiedzkich relacji z najbliższym otoczeniem bardzo dobrze wpisuje się w filozofię naszego centrum handlowego. Chcemy być przyjaznym sąsiadem dla mieszkańców dzielnicy Bemowo oraz zapewniać im doświadczenia wykraczające poza tradycyjne zakupy np. poprzez udział w wartościowych projektach. Zależy nam na tym, by nasi klienci traktowali Galerię Bemowo nie tylko jako miejsce robienia zakupów, ale także miejsce spotkań, gdzie można dobrze i ciekawie spędzić wolny czas – podsumowuje Piotr Bombolski, dyrektor Galerii Bemowo.

O APSYS

Zarządca APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. Apsys Polska zarządza obecnie 1 100 000 mkw. GLA w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce. Apsys jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl