EPP z czterema kolejnymi centrami M1

EPP ogłasza  zakup czterech centrów handlowych M1 i zamknięcie drugiej transzy transakcji przejęcia szerszego portfela nieruchomości komercyjnych. Spółka notowana na giełdzie w Johannesburgu, będąca już obecnie największym właścicielem centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu brutto,  powiększyła swój stan posiadania o kolejne 141 tys. mkw. GLA. Druga transza transakcji objęła centra handlowe M1 w Bytomiu, Częstochowie, Radomiu i Poznaniu. Jej wartość wyniosła 224 mln euro.

Przejęcie drugiej transzy portfolio nieruchomości handlowych, obejmującej centra M1, możemy zaliczyć do wyjątkowo udanych, ponieważ umożliwia nam wejście na trzy nowe rynki i poszerza zakres naszej działalności w bardzo atrakcyjnych dla handlu miastach w Polsce. Mamy też możliwość podjęcia dodatkowych działań nakierowanych na zwiększanie wartości tych obiektów – mówi prezes EPP, Hadley Dean.

Dzięki transakcji EPP przejęła kontrolę nad czterema centrami handlowymi M1 i jest obecnie właścicielem wszystkich 8 nieruchomości tej marki. Trzecia i ostatnia transza przejęcia szerszego portfolio obiektów handlowych, obejmująca cztery parki handlowe Power Park, spodziewana jest w czerwcu 2020 r.

Już dawno temu zapowiedzieliśmy, że zamierzamy zostać dominującym podmiotem na polskim rynku nieruchomości komercyjnych. Przejęcie nowych aktywów wzmacnia naszą pozycję, umożliwiając czerpanie jeszcze większych korzyści z dynamicznego rozwoju polskiego rynku handlowego – podkreśla Dean.

EPP ogłosiła przejęcie 12 centrów handlowych i parków handlowych, w tym centrów handlowych M1, w grudniu 2017 roku.

O EPP

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA) z nieruchomościami o wartości 2,6 mld euro. Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 24 obiekty handlowe, sześć lokalizacji biurowych oraz jeden projekt wielofunkcyjny w realizacji o łącznej powierzchni GLA wynoszącej ponad milion mkw. Nieruchomości EPP położone są w najbardziej atrakcyjnych dla handlu miastach w Polsce.

Celem EPP jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i zapewnianie konsumentom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE) i Luksemburgu (Euro MTF).

EPP jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl