Ingka Centres inwestuje w miejsca spotkań i rozwój społeczności

W 2018 roku Ingka Centres ogłosiła nową wizję strategiczną dla swojej sieci obiektów handlowych tworzonych wokół sklepów IKEA, w które planuje zainwestować 5,8 mld euro.

Odchodząc od tradycyjnego modelu tworzenia przestrzeni handlowych, firma postawiła na tworzenie miejsc spotkań, w których ludzie i planeta zajmują wiodące miejsca w każdej interakcji z klientami, najemcami i lokalnymi społecznościami. Te nowoczesne miejsca spotkań powiązane z silną i atrakcyjną marką detaliczną w znaczący sposób wykraczają poza same zakupy – służą lokalnym społecznościom, oferując przestrzenie, w których ludzie chcą spędzać czas, gdzie mogą nawiązywać relacje, prowadzić życie towarzyskie, dokonywać zakupów, pracować i cieszyć się nowymi doświadczeniami.

Spółka Ingka Centres jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Ingka Centres: nie tylko zakupy

Odpowiadając na zmieniające się oczekiwania społeczności na całym świecie Ingka Centres tworzy miejsca spotkań, w których odwiedzający mogą nie tylko dokonać zakupów, ale też skorzystać z doświadczeń emocjonalnych, technologicznych i edukacyjnych, jakie obecnie oferuje wielokanałowy świat. Otwierając się na lokalne społeczności, samorządy i partnerów, interpretacja miejsc spotkań rozpoczyna się od wielu ludzi, ponieważ nie są oni tylko i wyłącznie konsumentami, lecz w dużej mierze osobami, które zmieniają świat. Na naszych oczach dokonuje się ewolucja tradycyjnej koncepcji centrów handlowych.

Przykłady jej realizacji w wydaniu Ingka Centres można znaleźć w nowo powstających obiektach, takich jak aktualnie budowany format miejski w chińskim Szanghaju o wartości 1 miliarda euro, w którym oprócz 300 sklepów i przestrzeni publicznych znajdzie się plac miejski, ogród na dachu, a nawet ulica w stylu skandynawskim. A to wszystko na powierzchni brutto 300 tys. mkw., która zapewni dostęp do zakupów i usług ponad 3 milionom okolicznych mieszkańców. Podobnie jest w Indiach, gdzie szybko rozwijająca się klasa średnia i rosnące zapotrzebowanie konsumentów na zakupy, rozrywkę, nowe doświadczenia oraz wspólne przestrzenie pozwalają śmiało myśleć o inwestycjach w zróżnicowane miejsca spotkań realizujące te potrzeby.

Oprócz nowych projektów i rynków Ingka Centres stale modernizuje istniejące obiekty, aby one także mogły stać się miejscami spotkań kolejnej generacji. W Polsce trwają aktualnie prace koncepcyjne dotyczące modernizacji wybranych miejsc spotkań, które na podstawie badań i analiz przyczynią się do określenia potrzeb nie tylko lokalnych mieszkańców, ale i ogółu społeczeństwa. Wśród rozważanych zmian znajdują się nowe przestrzenie gastronomiczne, parki, place zabaw, miejsca spotkań lokalnych społeczności i organizacji wydarzeń, elastyczne miejsca do pracy, możliwości spożywania posiłków na wolnym powietrzu, kina, lodowiska i szereg innych udogodnień.

Cyfrowe miejsce spotkań

Ingka Centres dąży także do kompleksowego wykorzystania możliwości oferowanych przez rozwiązania cyfrowe, które leżą u podstaw strategii firmy, zapewniając potencjał dotarcia do konsumentów przez wiele różnych kanałów. A ponieważ klienci oczekują coraz szerszego stosowania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, Ingka Centres stale poszukuje nowych dróg kontaktu z nimi. Dobrym przykładem „cyfrowego miejsca spotkań” jest LIVAT w chińskim mieście Wuxi, w którym cyfrowe rozwiązania osadzone zostały na największym chińskim portalu społecznościowym, Wechat.

Klienci mogą korzystać z programów lojalnościowych, a zebrane w ten sposób dane pomagają właścicielom obiektu oraz samym najemcom prezentować atrakcyjniejsze i bardziej spersonalizowane oferty za pośrednictwem WI-FI oraz w punktach sprzedaży. Dzięki temu efektywniej można wspierać klientów w realizacji ich celów, w tym poprzez upraszczanie procesów takich jak płatności, udział w programach lojalnościowych, tworzenie społeczności online na potrzeby wymiany pomysłów, czy zakupy bez konieczności ich noszenia („hands free shopping”).

Autorem tekstu jest Jacek Kaczmarski, Marketing Business Partner, Ingka Centres Polska.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl