Womak Holding powiększa swoje portfolio

Swoja Olimpia

Grupa kapitałowa Womak Holding w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziła do oferty 2 centra handlowe zwiększając portfel obiektów komercyjnych o ponad 10 tys. mkw powierzchni najmu. Firma w tym czasie podwoiła liczbę pracowników, zwiększyła zajmowaną powierzchnię biurową oraz zaangażowała się intensywnie w mecenat kultury i partnerstwo publiczno-prywatne. Zgodnie z realizowaną strategią, kolejne dwa lata i planowane projekty zwiększą łączną wartość powierzchni handlowej całej grupy do blisko 65 tys. mkw GLA. Swoje portfolio Womak planuje także poszerzyć o rynek domów senioralnych. Wszystkie projekty Grupy zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2019 CEE.

Ostatnie 2 lata przyniosły Womak Holding dwa nowe obiekty handlowe we Wrocławiu – Tarasy Grabiszyńskie oraz Mińska 58 w dwóch etapach. Projekty wyjątkowo ciekawe, nie tylko ze względu na atrakcyjną architekturę (Tarasy Grabiszyńskie otrzymały nagrodę Prezydenta Wrocławia w konkursie Piękny Wrocław 2018), ale także doskonałe położenie. Nawet przy mniejszych inwestycjach firma korzysta z rozwiązań typu zielona ściana, HPL, czy zielona wyspa wypoczynkowa. Wynika to wprost z wartości organizacji, którymi są profesjonalizm, współpraca, rozwój, wyjątkowość i pasja. Womak stawia na długofalowe relacje z najemcami, co procentuje szybką komercjalizacją, opartą na stałym partnerstwie w wielu centrach. – Rozumiemy swoją misję, którą jest budowanie i zarządzanie centrami handlowymi tak, by kreowały one miejsca dla handlu, ludzi i miast, w których działamy – mówi Sebastian Moskal, Członek Zarządu Womak Holding. – Nasze obiekty to centra społecznościowe typu convenience – dodaje.

Społecznościowe centra handlowe muszą spełniać kilka podstawowych warunków: odpowiedzialne projektowanie z poszanowaniem dla środowiska naturalnego, współpraca z lokalnymi społecznościami i przede wszystkim tenant mix zapewniający szeroką gamę usług, rozrywki oraz gastronomii, obok standardowej oferty handlowej. – Mińska 58 to nasz pierwszy wzorowy obiekt społecznościowy, spełniający wszystkie te wymogi – komentuje Sebastian Moskal. Centrum bardzo ściśle współpracuje z lokalną społecznością. W kwietniu organizowany był tu wyjątkowy event, zrzeszający mieszkańców, podczas którego każdy uczestnik mógł posadzić swoje własne drzewo na terenie obiektu. To właśnie tutaj, obok standardowej oferty handlowej klienci znajdą również restaurację z zewnętrznym ogródkiem, znajdującym w przestrzeni miniparku, który został stworzony przy udziale mieszkańców. Kolejnym obiektem w ofercie, będzie projektowane obecnie centrum na wrocławskich Swojczycach.

Kluczowe dwa lata

Swoja Olimpia to odpowiedź na zapotrzebowanie mieszkańców jednego z oddalonych od ścisłego centrum miasta wrocławskiego osiedla. Badania marketingowe przeprowadzone przed rozpoczęciem inwestycji, wskazały jako jeden z głównych problemów brak dostosowanej oferty handlowej i konieczność korzystania z wielkopowierzchniowych galerii, co, w przypadku terenu o dużym natężeniu ruchu komunikacyjnego, stanowi nie lada wyzwanie dla społeczności. Projekt został przygotowany dwuetapowo i dostosowany do standardów grupy docelowej, która została scharakteryzowana przez badaczy, jako nowoczesna, ambitna i wymagająca.

Na terenie 10 tys. mkw powierzchni handlowej zlokalizowanych zostanie ok. 30 lokali i 220 miejsc parkingowych tak, by ruch w centrum nie ingerował w istniejące już parkingi na osiedlach mieszkaniowych. W komercjalizacji Womak zwraca przede wszystkim uwagę na to, by oferta najemców spełniała najpilniejsze potrzeby mieszkańców. Znajdzie się tutaj część rekreacyjno-sportowa, gastronomia, mnogość usług. Na operatora spożywczego wybrano firmę Lidl, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców, którzy wskazali tę markę jako najbardziej pożądaną. Podobnie jak przy dotychczasowych projektach, w trosce o ekologiczne rozwiązania, Spółka oprze realizację projektu na lokalnych dostawcach i kontrahentach. Duże przeszklenia, umożliwiające jak najdłuższe korzystania ze światła dziennego pozwolą ograniczyć zużycie energii elektrycznej. Centrum zostanie również zlokalizowane przy przystanku miejskiej komunikacji publicznej, co umożliwi łatwy dojazd dla wszystkich. Planowane zakończenie I etapu to II Q 2021 r.

– Ostatnie dwa lata były kluczowe dla rozwoju naszej marki – mówi Sebastian Moskal – poza dodatkowymi 10 tys. mkw powierzchni handlowej, podwoiliśmy liczbę pracowników, rozszerzyliśmy powierzchnię biurową i rozwinęliśmy naszą działalność charytatywno – kulturalną w zrozumieniu dla społecznej odpowiedzialności biznesu. W kolejnych dwóch latach poszerzymy portfolio o kolejne dwa projekty o łącznej powierzchni 12 tys. mkw. – dodaje. Womak Holding jest mecenasem Fundacji OP ENHEIM Dom dla Kultury. To organizacja działająca w nowo odrestaurowanej kamienicy na wrocławskim Pl. Solnym, przy samym rynku, która stawia sobie za cel wspieranie sztuki współczesnej poprzez rozwój sieci powiązań z instytucjami we Wrocławiu, Berlinie i w innych krajach europejskich. – Tak duży rozwój wymaga od nas nieustępliwego dążenia naprzód i szukania nowych rozwiązań – stąd idea domów senioralnych – podsumowuje Sebastian Moskal.

Womak Holding SA stoi na czele grupy kapitałowej istniejącej na polskim rynku już od 15 lat, w której skład wchodzą m.in. spółki Womak Alfa, Womak Omega, Womak Gamma i Womak Lambda. Grupa Womak jest właścicielem i zarządcą obiektów komercyjnych w całej Polsce, m.in. w Rzeszowie, Olsztynie i Poznaniu, jednak głównym polem działalności, pozostaje Wrocław. Szeroki portfel nieruchomości zapewnia bogatą ofertę najmu, ze względu na zróżnicowanie obiektów – od 2 do 24 tys. mkw. Grupa specjalizuje się w realizacji procesów budowy, komercjalizacji i zarządzaniu obiektami handlowymi. Zespół młodych pracowników, ambitne projekty i skuteczne działania sprawiają, że tworzy firmę o mocnych fundamentach i stabilnym rozwoju.  Celem grupy jest kształtowanie przyjaznej i funkcjonalnej przestrzeni na miarę oczekiwań klientów oraz zapewnienie bezpiecznych i długofalowych relacji biznesowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl