Dyskonty podbijają serca Polaków

Dekada Grójec

Wizerunek dyskontów w ostatnim czasie przeszedł olbrzymią metamorfozę. To już nie hale z tanimi produktami niskiej jakości, a nowoczesne sklepy z bogatym asortymentem dobrej klasy, który podbija serca Polaków.  Coraz częściej spotkać je można także w centrach handlowych, gdzie stanowią ważny element oferty.

Z roku na rok rośnie znaczenie dyskontów. Kilka lat temu kojarzone z produktami tanimi i gorszej klasy, dziś stają się konkurencją dla regularnych sklepów znanych marek. Ewolucję swojego wizerunku dyskonty wypracowały sukcesywnie zmieniając zarówno asortyment, poziom obsługi, jak i wystrój swoich sklepów. Obecnie są to przyjazne lokale ze zróżnicowanym asortymentem, nawet klasy premium, przeznaczonym dla każdego. W Polsce najwięcej jest sklepów należących do dyskontów sieci Biedronka i Lidl – na koniec ubiegłego roku było ich ponad 4 tysiące. Jednak uznaniem cieszą się nie tylko dyskonty spożywcze. Popularność na rynku zyskują także sieci wielobranżowe tj., KiK, czy Pepco.

– Na przestrzeni ostatnich lat dyskonty bardzo się zmieniły, co wpłynęło także na ich postrzeganie. Zmieniła się oferta pod względem jakościowym i ilościowym. Dziś proponowane są produkty lepszej jakości w przystępnej cenie. Asortyment jest także bardziej różnorodny i klienci mają do wyboru więcej produktów. Obecnie zakupy w nich robią przedstawiciele wszystkich klas społecznych – mówi Radosław Gadomski, Commercial Director, BOIG. 

– Wzrost zainteresowania dyskontami wpłynął także na ich ekspansję w centrach handlowych. Wcześniej dostępne były głównie w wolnostojących budynkach, na osiedlach i w pobliżu ulic handlowych. Dziś pojawiają się także w centrach i galeriach handlowych, gdzie stanowią doskonałe urozmaicenie oferty obiektu – dodaje R. Gadomski.

Dyskonty obecne we wszystkich formatach handlowych

Dyskonty obecne są zarówno w galeriach, parkach, centrach handlowych, obiektach typu convenience, czy mixed-use. Dzięki temu znajdują się blisko swoich klientów, a konsumenci zyskują dostęp do szerokiej gamy atrakcyjnych produktów w jednym miejscu, bez konieczności oddzielnej wyprawy do kolejnego sklepu. Jednym z często spotykanych w centrach sklepów dyskontowych jest Pepco, europejska sieć oferująca odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w niskich cenach. W Polsce marka rozwija się dynamicznie od kilkunastu lat i z roku na rok podwaja liczbę sklepów. Salony Pepco są już obecne m.in. w 6 z 11 obiektów należących do sieci Dekada – w Myślenicach, Malborku, Krakowie, Grójcu, Olsztynie i Nowym Targu

– Wybór galerii handlowych, w tym obiektów należących do sieci Dekada, na lokalizacje naszych sklepów nie jest przypadkowy. Tutaj znajdujemy odpowiednią przestrzeń, która pozwala nam zachować wysoki standard sprzedażowo-ekspozycyjny, ale również gwarantuje sąsiedztwo innych punktów np. operatorów spożywczych, z którymi Pepco doskonale się uzupełnia, tworząc kompleksową ofertę handlową – mówi Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.

Pepco to nie jedyny dyskont, który otwiera swoje sklepy w centrach handlowych.  Ofertę Dekady Grójec tworzy 18 sklepów, z czego 4 to popularne dyskonty – Pepco, KiK, Takko Fashion i Biedronka. Taki mix najemców wpisuje się w charakter obiektu, który oferuje szybkie i wygodne zakupy dla każdego.

– Pomijając okresy wyprzedażowe, to właśnie dyskonty przyciągają klientów niskimi cenami i dużymi promocjami. Atutem jest ich urozmaicona oferta. W Dekadzie Grójec jest ona szczególnie bogata, ponieważ tworzą ją 4 popularne sieci dyskontowe. Dzięki temu, nasi klienci mają duży wybór artykułów spożywczych, przemysłowych, modnej odzieży dla całej rodziny i asortymentu dla domu i ogrodu – mówi Michał Belta, Dyrektor centrum handlowego Dekada Grójec.

– W centrach handlowych Dekada przewidujemy miejsce dla dyskontów już na etapie planowania komercjalizacji powstających obiektów. Nasze doświadczenia pokazują, że są to bardzo lubiane sklepy, o czym świadczy ich duża odwiedzalność i dobre wyniki finansowe -mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Centra handlowe w sieci Dekada

Dekada jest aktywnym inwestorem i doświadczonym deweloperem nieruchomości komercyjnych. Od rozpoczęcia działalności w 2007 roku zbudowała rozpoznawalną ogólnopolską markę i stała się liderem budowy nowoczesnych centrów handlowych typu convenience oraz zintegrowanych centrów komunikacyjno-handlowych. W portfolio Dekady znajduje się jedenaście obiektów, które pod wspólną nazwą Dekada działają w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Realizowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim.

Dekada jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl