Gino Rossi traci we wszystkich segmentach sprzedaży

gino-rossi-kolekcja1

Przychody grupy Gino Rossi w czerwcu 2019 roku wyniosły 13 mln zł. Oznacza to, że były aż o 36,6 proc. niższe w ujęciu rok do roku – poinformowała spółka w komunikacie.

Narastająco od początku 2019 roku sprzedaż Gino Rossi spadła o 33,3 proc. rok do roku i wyniosła 58,7 mln zł. W analogicznym okresie roku 2018 było to  87,9 mln złotych.

Gino Rossi traci również w segmencie e-commerce. Sprzedaż online grupy Gino Rossi spadła w czerwcu aż 24,9 proc. rok do roku.  Z kolei udział segmentu B2B w Gino Rossi w maju wyniósł 25,8 proc. łącznej sprzedaży, co oznacza spadek  o 20,4 pkt. proc.

Zmiany w zarządzie Gino Rossi

15 maja Tomasz Malicki zrezygnował z funkcji prezesa Gino Rossi. Oficjalnie przestał pełnić swoją funkcję 24 czerwca. Tomasz Malicki był wiceprezesem Gino Rossi od 2011 roku, a od kwietnia 2012 roku prezesem zarządu.

Firma Gino Rossi powstała w 1992 roku w Słupsku. Do dnia dzisiejszego tam znajduje się główna siedziba spółki Gino Rossi S.A. oraz fabryka wytwarzająca buty marki Gino Rossi. Pierwszy sklep firmowy Gino Rossi został otwarty w 1994 roku w Sopocie. Obecnie firma Gino Rossi dysponuje szeroko rozbudowaną siecią sprzedaży salonów firmowych w Polsce i za granicą (między innymi w Berlinie, Pradze, Rydze).

Firma Gino Rossi została założona dzięki współpracy polskich i włoskich partnerów, którzy postanowili połączyć doświadczenie i wykorzystać je do stworzenia skórzanego obuwia męskiego i damskiego dla wymagających klientów. Spółka zawdzięcza swoją nazwę jednemu z sześciu założycieli, włoskiemu fabrykantowi signorowi Gino Rossi, który wraz z udziałami podarował firmie swoje imię i nazwisko.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl