Intersport: dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce

Intersport Outlet w Gliwicach

Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce – stanowiącego w I kwartale bieżącego roku obrotowego 6,0 proc. udziału w ogólnej sprzedaży – wzrosła aż o 87,8 procent.

Zarząd spółki Intersport Polska poinformował, że według wstępnych szacunków łączne przychody netto ze sprzedaży w I kwartale roku obrotowego trwającego od 1 kwietnia do 30 czerwca 2019 r., wyniosły ponad 49,2 mln zł, czyli o 10,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie. Wówczas było to ponad 44,4 mln zł.

Od 1 kwietnia do 30 czerwca br. sprzedaż w ujęciu LFL, czyli na bazie porównywalnych sklepów wyniosła ponad 39,9 mln zł i była o 1,0 proc. niższa w stosunku do analogicznego okresu (było 40,4 mln zł). Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: turystyka tekstylia, odzież sportowa dziecięca, fitness damski, trening męski, bieganie zaś największe spadki sprzedaży w kategoriach: piłka nożna i rowery.

Intersport w nowej odsłonie

W marcu 2019 roku sieć Intersport Polska uruchomiła nową odsłonę sklepu Intersport w Galerii Krakowskiej. To pierwszy w Polsce salon zbudowany w oparciu o technologię przyszłości według nowej koncepcji Grupy Intersport. Spółka planuje otwarcie kolejnego sklepu Intersport 2.0 w drugiej połowie roku.

Sieć Intersport stanęła przed dużym wyzwaniem, jak odnaleźć się jako sprzedawca detaliczny w zdigitalizowanym środowisku. Odpowiedzią na to jest koncepcja sklepów Intersport 2.0, która ma wprowadzać klienta do nowego świata i budować markę jutra z którą klienci będą chcieli spędzać czas.

– Uruchamiając sklep Intersport 2.0 projektujemy Intersport jutra! Chcemy inspirować klienta – poprzez spersonalizowane oferty i produkty, fascynować – poprzez futurystyczne stacje testowe, interaktywne wyświetlacze dotykowe, angażować – poprzez omnichannel marketing. Intersport 2.0 – to nowoczesny sklep z niepowtarzalnym klimatem i oświetleniem, podzielony na strefy Women, Men i Young Athlets w przyjaznej dla klienta nawigacji – mówi Piotr Mierzwa Dyrektor ds. Rozwoju Intersport Polska S.A. i jednocześnie koordynator projektu Intersport 2.0.

Pierwsze sklepy pilotażowe według koncepcji sklepu Intersport 2.0 zostały otwarte w sierpniu 2017 r. Pod koniec 2017 r. wdrożono ponad 30 sklepów w 10 krajach. Na świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy koncepcja Intersport 2.0 została już wdrożona w ponad 100 sklepach  w 25 krajach. Teraz przyszła pora na Intersport Polska, który w 2019 roku planuje uruchomienie dwóch takich sklepów w nowej odsłonie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl