CH Focus w Bydgoszczy intensywnie rozwija community relations

CH Focus, które już od ponad 10 lat funkcjonuje na bydgoskim rynku, jest silnie związane ze społecznością lokalną i intensywnie pracuje nad ciągłym budowaniem i rozwijaniem relacji z najbliższym otoczeniem. Swoje zaangażowanie koncentruje na 3 obszarach: społeczność lokalna, środowisko, kultura. Jedną z ostatnich podjętych przez centrum inicjatyw jest adopcja pszczół, które znalazły schronienie na dachu obiektu.

– Centra stają się coraz silniejszymi ośrodkami życia społeczno-towarzyskiego, miejscem spotkań i rozrywki mieszkańców miast, są tzw. „trzecim miejscem” po domu i pracy. Ich wysoka odwiedzalność stanowi olbrzymi potencjał w budowaniu świadomości na temat ważnych kwestii społecznych. CH Focus współpracuje w tym celu z lokalnymi organizacjami i instytucjami. Wspólnie organizujemy szereg różnorodnych inicjatyw, które aktywizują mieszkańców naszego miasta do działań społecznie użytecznych. W ten sposób staramy się motywować i inspirować bydgoszczan do codziennej troski o najbliższe otoczenie – przekonuje Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.

CH Focus w trosce o ekosystem

CH Focus jest pierwszym w mieście centrum handlowym, które zaangażowało się w ochronę pszczół i wspieranie ekosystemu poprzez zakładanie pasiek i adopcję owadów.

Centrum wprowadza także zmiany w samym obiekcie – w ten sposób zaprasza klientów do wspólnego angażowania się w troskę o otoczenie i uwrażliwia na ważne społecznie kwestie. Klienci robiący zakupy w CH Focus mogą skorzystać z darmowych toreb papierowych. Osoby, które świadomie rezygnują z podróży autem na rzecz rowerów, mają do dyspozycji samoobsługową stację naprawy swoich jednośladów oraz specjalne parkingi. Centrum zorganizowało również zbiórkę opakowań plastikowych, które można było wymienić na rośliny. Akcji towarzyszyły warsztaty kreatywne, jak też gry i zabawy edukujące z zakresu ochrony środowiska naturalnego oraz postępowania z odpadami.

W ramach popularyzowania troski o jakość powietrza i korzystania z pojazdów bezemisyjnych, CH Focus – jako pierwsze centrum handlowe w województwie kujawsko-pomorskim – uruchomiło stację szybkiego ładowania, tzw. Supercharger, dla samochodów elektrycznych.

Przestrzeń przyjazna społeczności lokalnej

– Staramy się maksymalnie uczestniczyć w życiu społeczności Bydgoszczy i okolic. To zbliża do nas klientów, buduje ich zaufanie i lojalność, dzięki czemu możemy liczyć na większe zaangażowanie w inicjowane przez nas działania społeczne. Klienci znacznie chętniej identyfikują się z galerią, która posiada i podkreśla konkretnymi aktywnościami swoje wartości – bliskie ich własnym. Mamy dużą świadomość naszej roli społecznej, chcemy pozytywnie zachęcać naszych klientów do włączania się w sprawy ważne lokalnie, jak i globalnie – w trosce o przyszłość kolejnych pokoleń – dodaje Gregory Pertus.

Z myślą o rozwoju najmłodszych w centrum działa Akademia Focusa – przestrzeń edukacyjna dla dzieci, w której uczą się poprzez zabawę oraz doświadczanie. Dzięki cyklicznej akcji „Zdrowie pod kontrolą” CH Focus ułatwia mieszkańcom Bydgoszczy dostęp do bezpłatnej podstawowej diagnostyki medycznej i edukacji prozdrowotnej. W ramach spotkań klienci centrum mogą uzyskać informacje na temat profilaktyki nowotworowej, dietetyki, szczepień, a także wykonać szereg badań.

Focus jest również przyjazny osobom niewidomym. Dzięki specjalnym oznakowaniom, osoby z dysfunkcją wzroku mogą czuć się w centrum komfortowo i bezpiecznie.

Spotkania z kulturą i sztuką w CH Focus

W jednym z historycznych budynków, znajdujących się przy CH Focus, działa Bydgoskie Centrum Sztuki im. Stanisława Horno-Popławskiego (BCS). Koncepcja nowoczesnego muzeum w centrum handlowym wykracza poza tradycyjny sposób myślenia o współczesnych obiektach komercyjnych. Jako miejsce wystaw, pokazów i wernisaży artystów z całego świata, BCS zapewnia mieszkańcom dostęp do kultury wysokiej, zrzesza jej miłośników, inspiruje do spędzania czasu ze znajomymi lub rodziną w twórczy i wartościowy sposób.

To również w CH Focus zrodził się projekt cyklicznych koncertów fortepianowych „Shoppin’ with Chopin”. W nietypowej dla tego typu wydarzeń przestrzeni centrum handlowego mieszkańcy Bydgoszczy mają okazję wysłuchać występów laureatów wielu międzynarodowych oraz krajowych konkursów.

Rosnąca rola społeczna CH Focus w Bydgoszczy to naturalny efekt silnego związku centrum z mieszkańcami i miastem oraz świadomego prowadzenia biznesu przez obiekt należący do Grupy Atrium. Spółka rozwija i unowocześnia swoje centra handlowe tak, by mogły pełnić ważną społecznie funkcję w przestrzeni publicznej oraz być dostosowane do lokalnych potrzeb i oczekiwań mieszkańców miast, w których działają.

O Centrum Handlowym Focus w Bydgoszczy

Centrum Handlowe Focus w Bydgoszczy powstało w centrum miasta, w zrewitalizowanych zakładach mięsnych zbudowanych w XIX/XX w. To najchętniej odwiedzany obiekt handlowy w Bydgoszczy. W 2010 roku został uznany przez Forum Najemców za jeden z 10 najlepszych obiektów handlowych w Polsce. Centrum liczy ok. 90 tys. mkw. powierzchni całkowitej, w tym 42 tys. mkw. powierzchni najmu GLA, na której znajduje się prawie 140 sklepów i lokali gastronomicznych oraz usługowych. Ponadto, do grona najemców zaliczają się salony znanych marek odzieżowych: H&M, Reserved, Guess, Mohito, Royal Collection, Promod, Etam i Sinsay, a także elektromarket Media Expert, Empik, Smyk, iDream Apple Premium Reseller oraz sklepy z wyposażeniem domu: Duka i Home&You. Dla miłośników aktywnego trybu życia na ponad 1000 mkw. swój asortyment oferuje marka Intersport oraz funkcjonuje pierwszy całodobowy klub fitness w Bydgoszczy – StepOne. Do dyspozycji klientów jest bogata strefa food court, złożona z takich restauracji i lokali, jak: Pizza Hut, Burger King, KFC, Mc Donald’s, Salad Story, Grycan, Costa Coffee, Cukiernia Sowa i wielu innych. Powierzchnię blisko 3 tys. mkw. zajmuje francuski operator spożywczy Carrefour, który otworzył w centrum pierwszy w regionie market w formacie premium tej sieci. W obiekcie znajduje się także 13-salowe kino Cinema City, które jest największym kompleksem kinowym w mieście. Centrum jako jedyne w regionie posiada sale 4DX. Z myślą o najmłodszych w bydgoskim centrum działa też Figlowisko. Na niemal 700 mkw. powierzchni do dyspozycji dzieci są m.in.: jedyny w regionie wewnętrzny park linowy, ścianki wspinaczkowe, sale urodzinowe oraz Strefa Malucha. CH Focus w Bydgoszczy należy do Atrium.

Atrium jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl