White Bear Coffee otwiera pierwszą kawiarnię

Na zdjęciu przypieczętowanie spółki uściskiem ręki. W środku po lewej Urszula Olechno z Koku Sushi, po prawej Marcin Zalewski z Mobilnego Baristy.

Pierwsza kawiarnia sieci the White Bear Coffee wystartowała 3 lipca w Białymstoku. Nową na rynku markę stworzyły dwie rozpoznawalne firmy: Koku Sushi i Mobilny Barista.

Kawiarnia znajduje się przy ulicy Sienkiewicza i jest to pierwszy testowy punkt – lokal matka. W założeniu Białe Niedźwiedzie mają być siecią kawiarni franczyzowych. Jej twórcy – dwie rozpoznawalne na ryku gastronomicznym marki pochodzące z Białegostoku – Koku Sushi i Mobilny Barista, dają sobie cztery miesiące na wpracowanie ostatecznej struktury i procedur oraz wyeliminowanie błędów.

– W naszych lokalach serwować będziemy specjalnie skomponowane mieszanki najwyższej jakości, stworzone tylko i wyłącznie na potrzeby sieci. Na początku proponujemy brazylijską odmianę z Guaxupe oraz honduraski San Marcos. Parzymy „czarną” różnymi metodami, m.in. w ekspresie ciśnieniowym lub przelewowym (klientom posmakowała na przykład kawa nazwana Szybki Przelew). Mamy też dużą ofertę kaw deserowych, np. z solonym karmelem i popcornem lub z miniaturowymi donatami – mówi Marcin Zalewski, jeden z założycieli nowej sieci.

Nowa kawiarnia zaczyna pracę codziennie już o 7.30 . Poza „czarną” czy „białą” można zamówić w niej śniadanie, a więc kanapki, granole, ciasta, świeżo wyciskane soki. Na wynos można sobie zakupić paczkę ulubionych firmowych ziaren. Bariści doradzą jaką kawę dobrać do poszczególnych metod parzenia oraz urządzeń, w których będzie przygotowywana.

– Włożyliśmy do wspólnego kociołka całą naszą wiedzę i doświadczenie. Mobilny Barista jest ekspertem w dziedzinie kawy, my mamy duże rozeznanie rynku, stworzyliśmy dobrze działającą sieć sushi barów, wiemy jak utrzymać wysokie standardy i powtarzalność – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka the White Bear Coffee  i założycielka Koku Sushi.

Franczyza White Bear Coffee

Sieć nowych kawiarni będzie rozwijana w oparciu o system franczyzowy.

– Planujemy działać kompleksowo. Poza sprzedażą kawy, będziemy prowadzić szkolenia dla baristów. Zamierzamy też zająć się dystrybucją urządzeń do wyposażenia kawiarni i restauracji. Mamy własny show room, w którym prezentujemy kawiarskie akcesoria potrzebne do otwarcia lokalu: młynki do kawy, ekspresy. Gwarantujemy konkurencyjne ceny, a co za tym idzie – niższy wkład początkowy na otwarcie kawiarni – dodaje.

Model biznesowy skierowany jest do przedsiębiorców chcących uruchomić lokal w miastach miast liczących od 30 tys. do 150 tys. mieszkańców. – Uważamy, że istnieje duża nisza w tym właśnie segmencie rynku, a zamiłowanie do dobrej kawy nie jest tam inne niż w wielkich aglomeracjach – dodaje Urszula Olechno.

Kolejny lokal Białych Niedźwiedzi powinien pojawić się na mapie Polski nie później niż za pół roku. Zgłaszają się już zainteresowani współpracą inwestorzy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl