Jerzy Tymofiejew, AmRest: sektor F&B nadal będzie ewoluował

Efektem dynamicznego rozwoju branży gastronomicznej są nowe modele biznesowe wdrażane przez przedsiębiorców. Mowa tu m.in. o wykorzystaniu punktów gastronomicznych na terenie pojedynczych sklepów. Trend ten dominuje zwłaszcza na Zachodzie Europy.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować pysznej, gorącej pizzy. Tradycyjnie już na kawę gości Forum zaprasza kawiarnia Starbucks.

AmRest: różne formaty dopasowane do zmieniających się trendów

Jerzy Tymofiejew, Chief Development Officer w AmRest

We Francji AmRest zarządza m.in. marką premium pod szyldem Sushi Shop. W ramach sieci działają także niewielkie, liczące ok 25 mkw. punkty zlokalizowane na terenie sklepów delikatesowych. Korzyści wynikające z takiej współpracy są obustronne – właściciel powierzchni poszerza swoją ofertę o produkty gastronomiczne z segmentu premium, z kolei  marka dostaje bardzo atrakcyjną lokalizację i tym samym poszerza grono potencjalnych klientów. Do powierzchni o niewielkich rozmiarach adaptują się także sieci kawiarniane, które dążą do zapewnienia jak największe dostępności produktów dla swoich klientów. W grę wchodzą już nie tylko wyspy w centrach handlowych czy mobilne stoiska, ale profesjonalne, nowoczesne koncepty „on the go”, z ofertą niemal podobną jak ta w kawiarniach stacjonarnych. Takie rozwiązanie wdraża m.in. należąca do portfela AmRest marka Starbucks w ramach konceptu premium self service, czyli w pełni wyposażonego modułu kawowego, zaprojektowanego ze stylowych mebli wzorowanych na tych wykorzystywanych w standardowych lokalach. Nowoczesność rozwiązania, wygoda i funkcjonalność konceptu, pozwalają na łatwą adaptację tego formatu w różnych miejscach m.in. biurach, hotelach czy przy uczelniach.

– Stale rosnąca wartość rynku gastronomicznego stwarza doskonałe środowisko do dalszego rozwoju. Z drugiej jednak strony, stawia to przed nami wiele wyzwań związanych z oczekiwaniami konsumenckimi czy sporą i zróżnicowaną konkurencją. Jestem przekonany, że w efekcie sektor F&B nadal będzie ewoluował. Już możemy zaobserwować znaczącą transformację w tym  obszarze, ale myślę, że polski rynek gastronomiczny czeka jeszcze wiele ekscytujących zmian, w których będziemy aktywnie uczestniczyć – podsumowuje Jerzy Tymofiejew, Chief Development Officer w AmRest.

Cały materiał został opublikowana w lipcowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl