Tłumy na otwarciu Tkalni w Pabianicach

W sobotę 29 czerwca o godz. 11:00 oficjalnie otwarto Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach. Frekwencja na uroczystym otwarciu nie zawiodła – w weekend otwarcia obiekt odwiedziło około 60 tysięcy osób. Nie mogło być inaczej, bo Tkalnia to pierwsze tak nowoczesne centrum handlowe w mieście, a właściciel obiektu i najemcy przygotowali dla klientów wyjątkową ofertę.

Zapraszamy do Tkalni

Tak się bawiliśmy podczas Wielkiego Otwarcia Tkalni! 🤩

Posted by Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia on Friday, July 5, 2019

Na otwarcie Tkalni tłumnie przybyli mieszkańcy Pabianic i okolic. Już od wczesnego rana na terenie obiektu pojawiali się pierwsi goście wypatrując co kryje się we wnętrzach nowego centrum. Choć główna część obiektu czekała na planową godzinę otwarcia, najbardziej niecierpliwi klienci już od godz. 7 rano mogli zrobić pierwsze zakupy w salonie Media Expert, znajdującym się w odrębnym budynku z wejściem bezpośrednio z parkingu. Na wcześniejsze otwarcie zdecydował się także sklep marki KiK, dysponujący analogicznym samodzielnym wejściem. O godzinie 11 przed głównym wejściem do Tkalni czekał już tłum klientów gotowych na pełną odsłonę centrum. Po ceremonii przecięcia wstęgi, drzwi do Tkalni zostały oficjalnie otwarte, a obiekt oddany do dyspozycji klientów.

Przestronna przestrzeń i znane marki w Tkalni

W Tkalni na powierzchni 12 tys. mkw. GLA zlokalizowanych zostało 40 sklepów. W głównej części obiektu połączonej wspólnym pasażem znajdują się m.in. salony Big Star, Diverse, Tatuum, 4F, Esotiq, Ryłko, 50 style oraz jeden z największych w Polsce salonów Sinsay. Na miejsce swojego debiutu w mieście Tkalnię wybrały marki Empik i House, które również otworzyły swoje salony w części wspólnej, oraz Smyk i Hebe ze sklepami zlokalizowanymi w części kompleksu z wejściami zewnętrznymi obok CCC, Martes Sport, Reserved, KiK, Pepco i Media Expert. Niebanalne rozmieszczenie sklepów w zabudowie o charakterze miejskiego rynku, przestronny pasaż z miejscem do odpoczynku, komfortowe wnętrza i atrakcyjne portfolio marek sprzyjają nie tylko zakupom, ale też spędzaniu czasu wolnego.

– Tworząc ofertę Tkalni braliśmy pod uwagę realne potrzeby Pabianiczan, wiedzieliśmy dokładnie czego brakuje w mieście, jakie sklepy i punkty powinny się pojawić, aby mieszkańcy mieli dostępną u siebie, na miejscu atrakcyjną propozycję zakupową i rekreacyjną. Chcieliśmy otworzyć przyjazne miejsce, w którym będzie można zrobić zakupy, pójść do kina czy spotkać się ze znajomymi przy kawie i ciastku. Wspólnie z firmą BOIG, która jest odpowiedzialna za komercjalizację Tkalni, stworzyliśmy taki skład najemców, który jest dostosowany do oczekiwań klientów, co potwierdzają zarówno komentarze naszych gości, jak i liczba odwiedzin podczas pierwszych dni działania Tkalni – mówi Adrian Majsterek, inwestor A&A.

60 tys. klientów Tkalni w dwa dni

Tylko podczas dwóch pierwszych dni otwarcia centrum Tkalnia odwiedziło około 60 tysięcy klientów, ale ruch nie maleje. Kolejne dni i regularny napływ odwiedzających pokazują, że obiekt może liczyć na lojalną grupę stałych klientów. O jego dalsze efektywne działanie i generowanie stabilnego wzrostu liczby odwiedzających i wartości sprzedaży dbać będzie zarządca – Savills Property Management. Pozytywne doświadczenia zakupowe to jednak nie jedyne co klienci Tkalni znajdą w swoim nowym centrum miasta. Już jesienią otwarty zostanie pierwszy w Pabianicach multipleks kinowy sieci Helios, pojawią się także restauracje i punkty gastronomiczne, a strefa rekreacji w pasażu będzie przestrzenią rozrywki, warsztatów i wydarzeń artystycznych, które cyklicznie będą odbywać się w centrum. Inwestor planuje także kolejne inwestycje. Za kilka miesięcy tuż obok otwarty zostanie obiekt handlowy Castorama, a wkrótce dołączy do niego także Nowe Centrum Golfa z grotą solną i tężnią solankową oraz strzelnica sportowo-  rekreacyjna, które razem z funkcjonującym tuż obok Polem Golfowym A&A Arkadia stworzą potężny kompleks rozrywkowo – rekreacyjny.

Nowe miasto – projekt rewitalizacyjny

Projekt rewitalizacyjny w ramach którego powstała Tkalnia jest świetnym przykładem na to, jak można skutecznie i atrakcyjnie przywrócić miastu i jego mieszkańcom przestrzeń publiczną. Szacunek dla historii miejsca pozwolił w tym przypadku stworzyć obiekt spinający w całość przemysłową tradycję ze współczesnym podejściem do rozwiązań urbanistycznych i potrzeb dzisiejszych mieszkańców miasta. Zrewitalizowany teren dawnej fabryki włókienniczej Krusche&Ender, w miejscu której powstała Tkalnia, jest początkiem przemian całej okolicy. Obiekt doskonale wpisuje się w krajobraz przestrzeni miejskiej, łączy okolice Starego Rynku z Parkiem Słowackiego, bulwarami i polem golfowym i jest częścią nowego miejskiego pasażu. Miejsce ponownie tętni życiem, może być wizytówką miasta, a wraz z planowanymi dalszymi inwestycjami przyczyni się do ożywienia kolejnych terenów miejskich, które będą dostępne dla wszystkich mieszkańców miasta i regionu.

Pierwotny projekt architektoniczny galerii Tkalnia powstał w pracowni MAAi, jej obecna wersja jest efektem realizacji prac projektantów z biura Wojtyś Wójtowicz Architekci. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Awbud, która realizuje inwestycje w systemie design and build, a pieczę nad realizacją inwestycji pełniła spółka Trebbi Polska. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. Zarządcą obiektu jest Savills Property Management.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl