MK Illumination: tworzymy coś znacznie szerszego niż świąteczne dekoracje

Wartość realizowanych przez nas projektów waha się od kilkudziesięciu tys. zł nawet do 1,5 mln zł. Nie skupiamy się jednak nad wartością poszczególnych wdrożeń, a ich oryginalnością i jakością – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Marzena Seweryniak, dyrektor zarządzająca w polskim oddziale MK Illumination.

Firma MK Illumination jest Partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference, które odbędzie się 25-26 września w Warszawie.

Ile czasu potrzebujecie na przygotowanie i wdrożenie całego projektu?

Marzena Seweryniak, dyrektor zarządzająca w polskim oddziale MK Illumination

MS: Każdy przypadek należałoby rozpatrywać indywidualnie, ale standardowo trwa to od 3 do 6 miesięcy. Posłużę się przykładem Galerii Morena, która jest naszym stałym klientem. Etap od pierwszego spotkania z przedstawicielami firmy Carrefour, która jest właścicielem tego centrum, przez wizję lokalną, opracowanie wstępnego projektu, szczegółowe omówienie konceptu, stworzenie wizualizacji i kosztorysów, po podpisanie ostatecznej umowy, trwał ok. 3 miesiące. Sam montaż trwał ok. 10 dni, a po upływie 2 miesięcy dekoracja została zdemontowana w 6 dni. W przypadku największych wdrożeń zdarza się, że prace nad projektem zaczynają się nawet rok wcześniej.

Pozostając przy Galerii Moreny, co było kluczowe w przypadku tego projektu?

MS: Klientowi bardzo zależało na tym, żeby dekoracja była spójna z architekturą odświeżonego obiektu, a równocześnie budowała nastrój świąteczny w nienarzucający się i nieprzytłaczający sposób. Chodziło także o działania marketingowe, które miały na celu zbudowanie pozytywnego postrzegania galerii wśród młodszego pokolenia konsumentów. Z myślą o tym stworzyliśmy specjalne selfie place, z którego zdjęcia często pojawiały się w mediach społecznościowych, a także hot spoty gdzie można było za darmo korzystać z internetu. Tak jak wspominała, budujemy nie tylko świąteczne dekoracje, ale robimy coś znacznie szerszego – kreujemy wizerunek danej galerii i tworzymy jej niepowtarzalną atmosferę.

Ile osób pracuje nad stworzeniem ostatecznego projektu?

MS: W polskim biurze na stałe pracuje 10 osób. Standardowo instalacją zajmują się nasi podwykonawcy, działający oczywiście pod naszym ścisłym nadzorem. Zdarza się również, że instalacją zajmują się firmy wyznaczone przez samego klienta. Proszę pamiętać, że choć jesteśmy w pełni polską firmą, to należymy do globalnej rodziny spółek wchodzących w skład grupy MK Illumination. Dlatego możemy do woli korzystać z ich doświadczenia, mamy dostęp do pełnej bazy danych i produktów, oraz korzystamy z ich wsparcia marketingowego. Ostateczne decyzje podejmujemy jednak sami i mamy przy tym dużą swobodę działania. Wspólny mianownik dla wszystkich spółek jest jeden – zachowanie najwyższych standardów jakości.

Na koniec kluczowe pytanie – ile to wszystko kosztuje?

MS: Wartość realizowanych przez nas projektów waha się od kilkudziesięciu tys. zł nawet do 1,5 mln zł. Nie skupiamy się jednak nad wartością poszczególnych wdrożeń, a ich oryginalnością i jakością. Jesteśmy dumni z tego co tworzymy. Mam tu na myśli wszystkich, którzy biorą udział w całym projekcie: zarówno zarząd, jak i poszczególnych pracowników, a także osoby i firmy z nami współpracujące. Chodzi m.in. o artystów, którzy inspirują nas do wykorzystania niebanalnych rozwiązań i motywów.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Pierwsza część rozmowy dostępna jest TUTAJ. Cały materiał można przeczytać w lipcowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

mk-illumination-swiatlo

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl